Show simple item record

dc.contributor.advisorΒάσιου, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΞαγαρά, Παρασκευή
dc.contributor.authorXagara, Paraskevi
dc.date.accessioned2024-11-14T09:23:21Z
dc.date.available2024-11-14T09:23:21Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5086
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ ηθική ηγεσία επηρεάζει τις στάσεις και τις συμπεριφορές των εργαζομένων, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ηθικοί ηγέτες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της εργασιακής ικανοποίησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση από την εργασία θεωρείται πρακτική μέθοδος ενθάρρυνσης των εργαζομένων να εργαστούν για την επιτυχία του οργανισμού, ενώ και το ηθικό κλίμα αποτελεί συστατικό στοιχείο του οργανωσιακού εργασιακού κλίματος. Ως εκ τούτου, θα ήταν σημαντικό να δοθεί έμφαση στην ανάδειξη των πτυχών εκείνων της ηθικής ηγεσίας που ενισχύουν θετικά το ηθικό κλίμα και την εργασιακή ικανοποίηση στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Η παρούσα μελέτη εξέτασε την επίδραση της ηθικής ηγεσίας στο ηθικό κλίμα και την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. 100 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης συμπλήρωσαν τις κλίμακες: Ethical Leadership Questionnaire, The Ethical Climate Questionnaire και An index of Job satisfaction, οι οποίες αξιολογούν την ηθική ηγεσία, το ηθικό κλίμα και την εργασιακή ικανοποίηση αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το ηθικό κλίμα συσχετίζεται θετικά με την ηθική ηγεσία και την εργασιακή ικανοποίηση, ότι η ηθική ηγεσία συσχετίζεται θετικά με την εργασιακή ικανοποίηση και ότι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής θεωρούν πως οι διευθυντές των σχολείων στα οποία υπηρετούν διοικούν περισσότερο ηθικά, σε σύγκριση με τους διευθυντές σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης. Τέλος, δεν υπήρξαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς το φύλο και την εργασιακή εμπειρία σε σχέση με την ηθική ηγεσία.__________________________________________________________________________________________________________________________Ethical leadership influences employees' attitudes and behaviors suggesting that ethical leaders play a key role in ensuring job satisfaction. In addition, job satisfaction is considered a practical method of encouraging employees to work for the organization’s success and moral climate is a component of organizational work climate. Therefore, it would be important to focus on highlighting those aspects of ethical leadership that positively enhance moral climate and job satisfaction in educational organizations. This study examined the impact of ethical leadership on teachers' moral climate and job satisfaction. 100 teachers of primary and secondary special and general education completed the Ethical Leadership Questionnaire, The Ethical Climate Questionnaire and An index of Job satisfaction, which evaluate ethical leadership, ethical climate and job satisfaction respectively. The results showed that ethical climate is positively related to ethical leadership and job satisfaction, that ethical leadership is also positively related to job satisfaction, and that special education teachers perceive their schools’ principals are more ethical leaders than their general education colleagues do. Finally, there were no significant differences in gender and work experience in relation to ethical leadership.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectηθική ηγεσίαen_US
dc.subjectηθικό κλίμαen_US
dc.subjectεργασιακή ικανοποίησηen_US
dc.subjectειδική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectγενική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectethical leadershipen_US
dc.subjectethical climateen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectgeneral educationen_US
dc.titleΑντιλήψεις εκπαιδευτικών για την ηθική ηγεσία σε σχολικές μονάδες ειδικής και γενικής εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeTeachers' perceptions of ethical leadership in special and general education schoolsen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record