Εύρεση του βαθμού αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών πρακτικών που εφαρμόζουν εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε μαθητές με Δ.Α.Φ. σε σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας
View/ Open
Date
2024-06Author
Ατματζίδου, Χριστίνα
Atmatzidou, Christina
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρακάτω πτυχιακή εργασία, αποτελεί μια ανάλυση της διαταραχής του αυτιστικού
φάσματος (Δ.Α.Φ.) και των παιδιών που ανήκουν στο συγκεκριμένο φάσμα. Αρχικά, γίνεται
μια ιστορική αναδρομή στην Δ.Α.Φ. και παρουσιάζεται μια ανάλυση του πώς ορίζεται σήμερα.
Δευτερευόντως, αναλύονται τα χαρακτηριστικά των παιδιών με Δ.Α.Φ. η θέση τους σε μια
Γενική τάξη ενός Δημοτικού σχολείου, αλλά και κάποιες συγκεκριμένες εκπαιδευτικές
στρατηγικές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τη πλευρά των εκπαιδευτικών
προκειμένου να ενισχύσουν την ένταξη των παιδιών αυτών στο σχολικό περιβάλλον.
Εν συνεχεία, η εργασία εστιάζει στο ερευνητικό κομμάτι. Μέσω ενός ερωτηματολογίου που
δημιουργήθηκε για αυτόν τον σκοπό, απαντώνται σημαντικά ερευνητικά ερωτήματα, σχετικά
με την υλοποίηση ή μη των εκπαιδευτικών μεθόδων για παιδιά με Δ.Α.Φ. τον βαθμό
αποτελεσματικότητας αυτών, σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων και τέλος τις
ανάγκες που έχουν οι εκπαιδευτικοί στα Δημοτικά σχολεία της περιφέρειας της Δυτικής
Μακεδονίας.
Αναλύονται χρήσιμες πληροφορίες για τους συμμετέχοντες, το είδος του ερωτηματολογίου, η
μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα καθώς και ο χρόνος διεξαγωγής της. Στη
συνέχεια, ακολουθεί η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων και τέλος μια συζήτηση
γύρω από τα συμπεράσματα που προκύπτουν, σε συνδυασμό με άλλες έρευνες που
επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα της ποσοτικής αυτής έρευνας. Τέλος, ακολουθεί η βιβλιογραφία στην οποία βασίστηκε η πτυχιακή εργασία και τα παραρτήματα στα οποία παρουσιάστηκε το ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε για τις
ανάγκες της έρευνας................................................................................................................................The following thesis is an analysis of autism spectrum disorder (ASD) and children who belong
to a specific spectrum. First, there is a historical review of D.A.F. and an analysis of how it is
defined today is presented. Secondly, the characteristics of children with SEN are analyzed.
their position in a General class of a Primary school, but also some specific educational
strategies that can be used by teachers in order to strengthen the inclusion of these children in
the school environment.
Subsequently, the work focuses on the research part. Through a questionnaire created for this
purpose, important research questions are answered, regarding the implementation or not of
educational methods for children with SEN. the degree of effectiveness of these, according to
the answers of the participants and finally the needs of the teachers in the Primary schools of
the region of Western Macedonia.
Useful information about the participants, the type of questionnaire, the methodology used for
the research and the time it was conducted are analyzed. Then follows the statistical processing
of the results and finally a discussion about the conclusions that arise, in combination with
other research that confirms the results of this quantitative research.
Finally, there follows the bibliography on which the thesis was based and the appendices in
which the questionnaire created for the needs of the research was presented.