Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΓούση, Όλγα
dc.contributor.authorGousi, Olga
dc.date.accessioned2025-01-10T11:33:31Z
dc.date.available2025-01-10T11:33:31Z
dc.date.issued2024-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5198
dc.description.abstractΟι σύγχρονες επικρατούσες συνθήκες των συνεχών και ραγδαίων πολιτικών, οικονομικών και τεχνολογικών μεταβολών και της υπερ-πληροφόρησης προωθούν την αναγνώριση και επιβολή της διαφοράς και της ποικιλομορφίας (γλωσσικής, πολιτισμικής, καθώς και όλων της των ειδών). Τα παραπάνω απαιτούν από τους μελλοντικούς πολίτες της κοινωνίας ορισμένες δεξιότητες Κριτικού Γραμματισμού, προκειμένου να επιτυγχάνουν την αποτελεσματική επικοινωνία με τους γύρω τους αλλά και να μπορούν να αναλύουν, να ερμηνεύουν, να ανταποκρίνονται και να μετασχηματίζουν τα εκάστοτε κείμενα (έντυπα και μη), καθώς και να δημιουργούν τα δικά τους. Το πλέον πρόσφατο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ. 2021) γλωσσικής διδασκαλίας του Λυκείου αποτυπώνει τους παραπάνω στόχους, στηριζόμενο στο θεωρητικό υπόβαθρο του Κριτικού Γραμματισμού (Κ.Γ.) και στο μοντέλο των Πολυγραμματισμών και προωθώντας την καλλιέργεια δεξιοτήτων Κ.Γ. για την ανάπτυξη δεξιοτήτων διαχείρισης της γλωσσικής ποικιλίας. Με σκοπό την επίτευξη των ανωτέρω στόχων επιχειρείται η δημιουργία διδακτικής πρότασης για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α΄ Λυκείου στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού, μέσω της αξιοποίησης του κειμενικού είδους του λαϊκού (διαλεκτόφωνου) παραμυθιού, το οποίο λόγω της διαχρονικότητας, του σημαντικού λαογραφικού και πολιτισμικού του πλούτου και των μηνυμάτων που μεταδίδει αποτελεί κατάλληλο μέσο για την επίτευξη των εν λόγω στόχων. ______________________________________________________________________________________________________________________________________ Abstract The current prevailing conditions of constant and rapid political, economic and technological changes and hyper-information promote the recognition and enforcement of difference and diversity (linguistic, cultural and of all kinds). All this requires future citizens of society to have certain critical literacy skills in order to be able to communicate effectively with their peers and to be able to analyse, interpret, respond to and transform texts (printed and non-printed), as well as to create their own. The most recent Curriculum for Language Teaching in High School (A.P.S. 2021) reflects the above goals, based on the C.L. theoretical background and the Multiliteracies model and promoting the cultivation of C.L. skills to develop skills for managing linguistic diversity. In order to achieve the above objectives, an attempt is made to create a teaching proposal for the course of Modern Greek Language in the first year of high school in the context of Critical Literacy and through the use of the textual genre of the folk (dialect) fairy tale, which, due to its timelessness, its significant folkloric and cultural richness and the messages it conveys, is a suitable mean for achieving these objectives.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΗ Γλωσσική Διδασκαλία στην Α’ Λυκείου στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού μέσω της αξιοποίησης του Λαϊκού Παραμυθιούen_US
dc.subjectκριτικός γραμματισμόςen_US
dc.subjectγλωσσική ποικιλίαen_US
dc.subjectπολυγραμματισμοίen_US
dc.subject(λαϊκό) παραμύθιen_US
dc.subjectγλωσσική διδασκαλίαen_US
dc.subjectcritical literacyen_US
dc.subjectlinguistic diversityen_US
dc.subjectmultiliteraciesen_US
dc.subject(folk) fairy taleen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.titleΗ Γλωσσική Διδασκαλία στην Α’ Λυκείου στο πλαίσιο του Κριτικού Γραμματισμού μέσω της αξιοποίησης του Λαϊκού Παραμυθιούen_US
dc.title.alternativeThe Language Teaching in the first grade in the context of Critical Literacy through the use of the Folk Taleen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record