Αντιλήψεις φοιτητών/τριων Παιδαγωγικών Τμημάτων για βασικές έννοιες Γεωγραφίας
Abstract
Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μιας ερευνητικής
προσπάθειας, που βασίστηκε στη διανομή ενός ερωτηματολογίου, σε φοιτητές/τριες
Παιδαγωγικών Τμημάτων, με σκοπό να διαπιστωθούν οι αντιλήψεις για τις βασικές έννοιες
της επιστήμης της Γεωγραφίας.
Συνολικά, συγκεντρώθηκαν 28 ερωτηματολόγια από 250 φοιτητές. Όλες οι
απαντήσεις των ερωτηματολογίων πάρθηκαν μέσω της εφαρμογής google forms για να
διαπιστωθεί ποιες οι αντιλήψεις των φοιτητών/τριων για το μάθημα της Γεωγραφίας π.χ.
αν τους φαίνεται εύκολο ή δύσκολο, εάν έχουν επαρκής γεωγραφικές γνώσεις και ποιοι
είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αυτής της θέσης.
Στα αποτελέσματα δεν καταγράφηκε υψηλό ποσοστό γνώσεων Γεωγραφίας,
γεγονός που καταδεικνύει ότι η γεωγραφία είναι μάθημα που χρειάζεται προσπάθεια, ενώ
σύμφωνα με άλλες απαντήσεις σε πιο εύκολες ερωτήσεις, το μάθημα φάνηκε σχετικά
εύκολο. Ακόμη, διαπιστώθηκε ποιοι είναι οι παράγοντες εκείνοι που, κατά τη διδασκαλία
του μαθήματος, συμβάλλουν ώστε οι φοιτητές να εκδηλώσουν ενδιαφέρον,
διευκολύνοντάς έτσι στην πιο εύκολη απόκτηση γνώσεων.....................................................................................................This dissertation presents the results of a research effort, based on the distribution
of a questionnaire, to students of Pedagogical Departments, in order to establish
perceptions of the basic concepts of the science of Geography.
In total, 28 questionnaires were collected from 250 students. All the answers to the
questionnaires were obtained through the google forms application to find out what the
students' perceptions about the Geography course; e.g. if it seems easy or difficult to them,
if they have sufficient geographical knowledge and what are the factors that contribute to
the formation of this position.
The results did not show a high percentage of knowledge of Geography, which
shows that geography is a course that requires effort, while according to other answers to
easier questions, the course seemed relatively easy. It was also found out what are the
factors that, during the teaching of the course, contribute to the students' expression of
interest, thus facilitating the easier acquisition of knowledge.