dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία, γίνεται λόγος για τα στερεότυπα που υπάρχουν γενικότερα
στη σύγχρονη κοινωνία, καθώς επίσης και δίνεται μια ευρεία σημασία στην
εκτεταμένη ανάλυση της έννοιας των στερεοτυπικών αντιλήψεων. Τα στερεότυπα
είναι διαφόρων ειδών, μπορεί να σχετίζονται με το φύλο, την ηλικία, την καταγωγή
και άλλα παρεμφερή στοιχεία. Αυτές οι απόψεις υιοθετούνται και στα παιδιά από
πολύ μικρή ηλικία. Πολλά παιδιά έχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις για διάφορα
θέματα, ακόμη και για αυτά που αφορούν το σχολείο τους και πιο επεξηγηματικά τα
μαθήματά τους. Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που συμβαίνουν στην κοινωνία των
ανθρώπων και τις αντιλήψεις που αυτοί έχουν, υλοποιήθηκε μια ερευνητική μελέτη
σχετικά με τα στερεότυπα και συγκεκριμένα τα στερεότυπα που έχουν οι μαθητές και
οι μαθήτριες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τα φιλολογικά μαθήματα, κάτι το
οποίο αποτελεί και βασικό θέμα της εν λόγω έρευνας.
Επομένως η ερευνητική μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε σε διάστημα μιας
εβδομάδας και είχε μια ποσοτική προσέγγιση με ερευνητικό εργαλείο το
ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώθηκε από 20 μαθητές και μαθήτριες συνολικά.
Έπειτα από την ολοκλήρωση της ερευνητικής διαδικασίας και την ανάλυση, αλλά και
των σχολιασμό των απαντήσεων των παιδιών, προέκυψαν κάποια σημαντικά
συμπεράσματα. Από αυτά που προέκυψαν, είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί πως η
ηλικία ή αλλιώς ο τύπος του σχολείου των παιδιών, δεν επηρεάζει σημαντικά τις
στερεοτυπικές τους αντιλήψεις. Ωστόσο το οικογενειακό περιβάλλον έχει κάποια
επιρροή ως προς τα παιδιά για την επιλογή των σπουδών τους, μεγαλύτερη από αυτή
του σχολείου. Αντίθετα, οι παρέες των εφήβων δεν τους επηρεάζουν στο
συγκεκριμένο τομέα. Τέλος, να αναφερθεί πως οι περισσότεροι μαθητές και
μαθήτριες ήταν δεκτικοί στο να δουν τα φιλολογικά μαθήματα πιο ενδιαφέροντα, εάν
άλλαζε το περιεχόμενο τους και ο τρόπος με τον οποίο αυτά διδάσκονται,
αμβλύνοντας με αυτόν τον τρόπο και τις στερεοτυπικές τους αντιλήψεις.___________________________________________________________________________________________________________________In the present work, we talk about the stereotypes that exist in general in modern
society, as well as giving a wide meaning to the extended analysis of the concept of
stereotypical perceptions. Stereotypes are of various kinds, they can be related to
gender, age, origin and other similar elements. These views are also adopted in
children from a very young age. Many children have stereotyped ideas about various
subjects, even those concerning their school and more tellingly their lessons.
Therefore, according to what is happening in people's society and the perceptions they
have, a research study was carried out regarding stereotypes and specifically the
stereotypes that secondary school students have about philology courses, which is also
a basic subject of said investigation.
Therefore, this research study was carried out over a period of one week and had a
quantitative approach with a research tool, the questionnaire, which was completed by
20 students in total. After the completion of the research process and the analysis, as
well as the comments of the children's answers, some important conclusions emerged.
From what emerged, it is noteworthy to mention that the age or otherwise the type of
school of the children, does not significantly affect their stereotypical perceptions.
However, the family environment has some influence on children for the choice of
their studies, greater than that of the school. On the contrary, the groups of teenagers
do not influence them in this particular area. Finally, it should be mentioned that most
students were receptive to seeing the philology courses more interesting, if their
content and the way in which they are taught changed, softening in this way their
stereotypical perceptions. | en_US |