dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει τη σημασία της πειθάρχησης ως μέσου
αξιολόγησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στον ορισμό της σχολικής
πειθαρχίας, στις έννοιες της τάξης και της αταξίας, αλλά και τις κυρώσεις που
σχετίζονται με αυτές. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια ανάλυση της εξέλιξης της
πειθαρχίας στο πέρασμα των αιώνων μέσα από μια ιστορική αναδρομή. Αρχικά,
εξετάζεται ο ρόλος της πειθαρχίας στην αρχαιότητα, με ειδική αναφορά στην αγωγή
των Σπαρτιατών και τις πρακτικές της Αθήνας, ενώ ακολουθεί η ανάλυση της
πειθάρχησης κατά τη μεσαιωνική περίοδο εξετάζοντας παράλληλα τον ρόλο της
Εκκλησίας στην αγωγή των νέων. Έπειτα, ακολουθεί μια παρουσίαση της προσέγγισης
της πειθάρχησης κατά την εποχή της νεότερης Ελλάδας, με έμφαση στην εποχή του
Καποδίστρια και τις μεταρρυθμίσεις στον τρόπο επιβολής πειθαρχίας στον 20ο αιώνα.
Τέλος, αναλύεται διεξοδικά η χρήση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου στη διαχείριση
της πειθαρχίας, με προσδιορισμό των χαρακτηριστικών της μεθόδου και των
μηχανισμών πειθάρχησης που εφαρμόζονται σε αυτήν. Επιπλέον, αναλύονται οι
επιμέρους πτυχές της αλληλοδιδακτικής μεθόδου και η συμβολή της στο ελληνικό
εκπαιδευτικό σύστημα. Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα της έρευνας που
εκπονήθηκε για την εργασία αυτή, επισημαίνοντας τη σημασία της πειθάρχησης ως
μέσου αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη μεταπολεμική περίοδο στην
Ελλάδα._________________________________________________________________________________________________________________________This diploma thesis analyzes the importance of discipline as a means of evaluation in
the context of education, focusing on the definition of school discipline, the concepts
of order and disorder, but also the sanctions related to them. Subsequently, follows an
analysis of the evolution of discipline over the centuries through a historical
retrospection. Initially, the role of discipline in antiquity is examined, with special
reference to the education of the Spartans and the practices of Athens, followed by the
analysis of discipline during the medieval period while examining the role of the
Church in the education of young people. Then follows a presentation of the approach
to discipline in the era of modern Greece, with emphasis on the era of Kapodistrias and
the reforms in the way discipline was imposed in the 20th century. Finally, it thoroughly
analyzes the use of the monitorial teaching method in discipline management, with the
identification of the characteristics of the method and the discipline mechanisms
applied therein. In addition, the individual aspects of the monitorial teaching method
and its contribution to the Greek educational system are analyzed. The paper closes
with the conclusions of the research carried out for this work, pointing out the
importance of discipline as a means of evaluation in the educational process during the
post-war period in Greece. | en_US |