Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζάρτζας, Γώργιος
dc.contributor.authorΓκουργκούλια, Χαρούλα
dc.contributor.authorGkourgkoulia, Charoula
dc.date.accessioned2025-01-13T10:12:17Z
dc.date.available2025-01-13T10:12:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5216
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει τη σημασία της πειθάρχησης ως μέσου αξιολόγησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στον ορισμό της σχολικής πειθαρχίας, στις έννοιες της τάξης και της αταξίας, αλλά και τις κυρώσεις που σχετίζονται με αυτές. Στη συνέχεια, ακολουθεί μια ανάλυση της εξέλιξης της πειθαρχίας στο πέρασμα των αιώνων μέσα από μια ιστορική αναδρομή. Αρχικά, εξετάζεται ο ρόλος της πειθαρχίας στην αρχαιότητα, με ειδική αναφορά στην αγωγή των Σπαρτιατών και τις πρακτικές της Αθήνας, ενώ ακολουθεί η ανάλυση της πειθάρχησης κατά τη μεσαιωνική περίοδο εξετάζοντας παράλληλα τον ρόλο της Εκκλησίας στην αγωγή των νέων. Έπειτα, ακολουθεί μια παρουσίαση της προσέγγισης της πειθάρχησης κατά την εποχή της νεότερης Ελλάδας, με έμφαση στην εποχή του Καποδίστρια και τις μεταρρυθμίσεις στον τρόπο επιβολής πειθαρχίας στον 20ο αιώνα. Τέλος, αναλύεται διεξοδικά η χρήση της αλληλοδιδακτικής μεθόδου στη διαχείριση της πειθαρχίας, με προσδιορισμό των χαρακτηριστικών της μεθόδου και των μηχανισμών πειθάρχησης που εφαρμόζονται σε αυτήν. Επιπλέον, αναλύονται οι επιμέρους πτυχές της αλληλοδιδακτικής μεθόδου και η συμβολή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα της έρευνας που εκπονήθηκε για την εργασία αυτή, επισημαίνοντας τη σημασία της πειθάρχησης ως μέσου αξιολόγησης στην εκπαιδευτική διαδικασία κατά τη μεταπολεμική περίοδο στην Ελλάδα._________________________________________________________________________________________________________________________This diploma thesis analyzes the importance of discipline as a means of evaluation in the context of education, focusing on the definition of school discipline, the concepts of order and disorder, but also the sanctions related to them. Subsequently, follows an analysis of the evolution of discipline over the centuries through a historical retrospection. Initially, the role of discipline in antiquity is examined, with special reference to the education of the Spartans and the practices of Athens, followed by the analysis of discipline during the medieval period while examining the role of the Church in the education of young people. Then follows a presentation of the approach to discipline in the era of modern Greece, with emphasis on the era of Kapodistrias and the reforms in the way discipline was imposed in the 20th century. Finally, it thoroughly analyzes the use of the monitorial teaching method in discipline management, with the identification of the characteristics of the method and the discipline mechanisms applied therein. In addition, the individual aspects of the monitorial teaching method and its contribution to the Greek educational system are analyzed. The paper closes with the conclusions of the research carried out for this work, pointing out the importance of discipline as a means of evaluation in the educational process during the post-war period in Greece.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολική πειθάρχησηen_US
dc.subjectιστορική αναδρομήen_US
dc.subjectαλληλοδιδακτική μέθοδοςen_US
dc.subjectΚαποδίστριαςen_US
dc.subjectμηχανισμοί πειθάρχησηςen_US
dc.subjectschool disiplineen_US
dc.subjecthistorical reviewen_US
dc.subjectmonitorial teaching methoden_US
dc.subjectKapodostriasen_US
dc.subjectdiscipline mechanismsen_US
dc.titleΗ πειθάρχηση ως μέσο αξιολόγησης στο σχολείοen_US
dc.title.alternativeDiscipline as a means of evaluation in schoolen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record