Show simple item record

dc.contributor.advisorΠλιόγκου, Βασιλική
dc.contributor.authorΑναστασιάδου, Μαρία
dc.contributor.authorMaria, Anastasiadou
dc.date.accessioned2025-01-13T10:17:50Z
dc.date.available2025-01-13T10:17:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5217
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του προγραμματισμού και σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Για την κάλυψη του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων σε 12 εκπαιδευτικούς και Διευθυντές/Διευθύντριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Η συγκέντρωση του ερευνητικού δείγματος έγινε μέσω της δειγματοληψίας σκοπιμότητας. Η ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων έγινε μέσω της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι έννοιες του προγραμματισμού και του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου είναι, κατά την άποψη των εκπαιδευτικών, συνυφασμένες με το περιεχόμενο της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς επίσης και με την απόκτηση ηθικών αξιών από τους μαθητές/μαθήτριες, τις οποίες θα υιοθετήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Πρόκειται για δύο απαραίτητες και καίριες διαδικασίες για τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας. Σύμφωνα με τους/τις συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, τα βασικότερα οφέλη που προκύπτουν από τον προγραμματισμό και τον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου είναι η βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και η ανάπτυξη των ηθικών αξιών των μαθητών/μαθητριών. Τα βασικότερα εμπόδια που συναντούν οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον αποτελεσματικό προγραμματισμό και σχεδιασμό του εκπαιδευτικού τους έργου είναι η ανεπάρκεια υλικοτεχνικών υποδομών, καθώς επίσης και η ανεπάρκεια χρόνου. ___________________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of this dissertation was to investigate the role of educational planning and design, to enhance the quality and effectiveness of the educational and teaching process, in Secondary Education. A qualitative research was conducted, through semi structured interviews with 12 teachers and school principals of Secondary schools of Athens and Thessaloniki. Participants were selected through purposive sampling method. Data analysis was conducted through thematic analysis. The results showed that the concepts of planning and designing the educational process are, according to participants’ perspectives, intertwined with the content of the learning process, as well as with the acquisition of ethical values by the students. These are two necessary and crucial processes to improve the quality and effectiveness of the learning process. According to the participants, the main benefits resulting from the planning and design of the educational work are the improvement of the learning process and the development of the students' ethical values. The main obstacles encountered by the participants in the effective planning and design of their educational work are the lack of infrastructure, as well as the lack of time.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπρογραμματισμός εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχεδιασμός εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαποτελεσματικότητα μάθησηςen_US
dc.subjectποιότητα μάθησηςen_US
dc.subjecteducational planningen_US
dc.subjecteducational designen_US
dc.subjectlearning effectivenessen_US
dc.subjectlearning qualityen_US
dc.titleΗ διερεύνηση του ρόλου του προγραμματισμού και σχεδιασμού στην ποιότητα και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση : Απόψεις εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικής ηγεσίαςen_US
dc.title.alternativeInvestigating the role of planning and designing in the quality and effectiveness of education in Secondary Education: Perspectives of teachers and educational leadershipen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record