dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου του
προγραμματισμού και σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου, σε επίπεδο σχολικής
μονάδας, με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της
εκπαιδευτικής και διδακτικής διαδικασίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Για την
κάλυψη του σκοπού αυτού πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, μέσω ημιδομημένων
συνεντεύξεων σε 12 εκπαιδευτικούς και Διευθυντές/Διευθύντριες της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται σε σχολεία της Αθήνας και της
Θεσσαλονίκης. Η συγκέντρωση του ερευνητικού δείγματος έγινε μέσω της
δειγματοληψίας σκοπιμότητας. Η ανάλυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων έγινε
μέσω της θεματικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι έννοιες του
προγραμματισμού και του σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου είναι, κατά την
άποψη των εκπαιδευτικών, συνυφασμένες με το περιεχόμενο της μαθησιακής
διαδικασίας, καθώς επίσης και με την απόκτηση ηθικών αξιών από τους
μαθητές/μαθήτριες, τις οποίες θα υιοθετήσουν στη μετέπειτα ζωή τους. Πρόκειται για
δύο απαραίτητες και καίριες διαδικασίες για τη βελτίωση της ποιότητας και της
αποτελεσματικότητας της μαθησιακής διαδικασίας. Σύμφωνα με τους/τις
συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, τα βασικότερα οφέλη που προκύπτουν από τον
προγραμματισμό και τον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου είναι η βελτίωση της
μαθησιακής διαδικασίας και η ανάπτυξη των ηθικών αξιών των μαθητών/μαθητριών.
Τα βασικότερα εμπόδια που συναντούν οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες
εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον αποτελεσματικό
προγραμματισμό και σχεδιασμό του εκπαιδευτικού τους έργου είναι η ανεπάρκεια
υλικοτεχνικών υποδομών, καθώς επίσης και η ανεπάρκεια χρόνου. ___________________________________________________________________________________________________________________________________The purpose of this dissertation was to investigate the role of educational planning
and design, to enhance the quality and effectiveness of the educational and teaching
process, in Secondary Education. A qualitative research was conducted, through semi structured interviews with 12 teachers and school principals of Secondary schools of
Athens and Thessaloniki. Participants were selected through purposive sampling
method. Data analysis was conducted through thematic analysis. The results showed
that the concepts of planning and designing the educational process are, according to
participants’ perspectives, intertwined with the content of the learning process, as well
as with the acquisition of ethical values by the students. These are two necessary and
crucial processes to improve the quality and effectiveness of the learning process.
According to the participants, the main benefits resulting from the planning and
design of the educational work are the improvement of the learning process and the
development of the students' ethical values. The main obstacles encountered by the
participants in the effective planning and design of their educational work are the lack
of infrastructure, as well as the lack of time. | en_US |