Show simple item record

dc.contributor.advisorΚουτούζης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Αθανάσιος
dc.contributor.authorPapadopoulos, Athanasios
dc.date.accessioned2025-01-13T12:19:46Z
dc.date.available2025-01-13T12:19:46Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5224
dc.description.abstractΘέμα αυτής της μεταπτυχιακής μελέτης είναι οι στάσεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή εκπαιδευτικής αλλαγής αναφορικά με τους λόγους αντίστασης στην αλλαγή, την τηλεκπαίδευση και στοιχεία ηγεσίας και λήψης αποφάσεων. Οι λόγοι αντίστασης στην αλλαγή συχνά είναι ψυχολογικοί, προσωπικοί, οργανωτικοί ή σχετιζόμενοι με τη σχολική κουλτούρα. Για τη διαχείριση της εκπαιδευτικής αλλαγής, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς για ποιους λόγους οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται στην αλλαγή. Ο δεύτερος πυλώνας της εργασίας, η τηλεκπαίδευση, ήταν μια απαραίτητη εκπαιδευτική αλλαγή στον καιρό της πανδημίας, αλλά έχει υποστεί μεγάλη κριτική, κυρίως για το γεγονός ότι οι πόροι είναι ανεπαρκείς και πολλοί μαθητές που δε διαθέτουν συνδεσιμότητα ή τεχνικά μέσα βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Τέλος, στη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναλύθηκαν και ζητήματα που αφορούν την ηγεσία και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών στη λήψη αποφάσεων. Η έρευνα εκπονήθηκε με ερωτηματολόγιο σε 211 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας, το οποίο διανεμήθηκε μέσω Google Forms, λόγω της υγειονομικής κρίσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται στην αλλαγή όταν οι πόροι δεν είναι επαρκείς, για ψυχολογικούς λόγους ή όταν διαφωνούν με τις αποφάσεις των κεντρικών θεσμών. Παρομοίως, η τηλεκπαίδευση επικρίθηκε για την αναποτελεσματικότητα και την ανυπαρξία επαρκών πόρων. Τέλος, έγινε φανερό ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη λήψη αποφάσεων είναι απαραίτητη κατά αυτούς και τη βιβλιογραφία, καθώς εκείνοι γνωρίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις πιθανές επιπλοκές και καλούνται να εφαρμόσουν τις αλλαγές._______________________________________________________________________________________________________________________________________________________-The topic of this postgraduate study is the attitudes of secondary school teachers towards the introduction of educational change regarding the reasons for resistance to change, distance learning and elements of leadership and decision making. Reasons for resisting change are often psychological, personal, organizational, or school culture related. To manage educational change, it is important to know why teachers are resisting change. The second pillar of the study, distance learning, was a necessary educational change in the time of the pandemic, but has been widely criticized, especially for the fact that resources are scarce and many students who lack connectivity or technical means are in a difficult position. Finally, the literature review analyzed issues related to leadership and teacher involvement in decision making. The survey was conducted with a questionnaire to 211 secondary school teachers, which was distributed through Google Forms, due to the health crisis. The results showed that teachers resist change when resources are insufficient, for psychological reasons or when they disagree with the decisions of central institutions. Similarly, e-learning has been criticized for inefficiency and lack of adequate resources. Finally, it became clear that the involvement of teachers in decision-making is necessary according to both them and the literature, as they are more aware of the possible complications and are called upon to implement the changes.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαιδευτική αλλαγήen_US
dc.subjectτηλεκπαίδευσηen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectηγεσίαen_US
dc.subjecteducational changeen_US
dc.subjectdistance learningen_US
dc.subjectSecondary educationen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.titleΕισαγωγή και διαχείριση αλλαγής: το παράδειγμα της εξ’αποστάσεως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeintroduction and management of Educational change; a survey on distance learning in secondary educationen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record