Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΧαχοπούλου, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorChachopoulou, Konstantina
dc.date.accessioned2025-01-14T10:22:08Z
dc.date.available2025-01-14T10:22:08Z
dc.date.issued2024-04
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5242
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία μελετάμε σε βάθος το σχολικό βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α’ Γυμνασίου και το αντίστοιχο τετράδιο εργασιών, επιχειρώντας να ανιχνεύσουμε και να αποτυπώσουμε στοιχεία γλωσσικού σεξισμού, την ανάδειξη και κυριαρχία του αρσενικού γένους στη γλώσσα εν γένει. Παράλληλα καταγράφουμε την εσκεμμένη απουσία ή ελάχιστη παρουσία του θηλυκού γένους, καθώς και τις προσπάθειες υπέρβασης της γλωσσικής ανισότητας. Για να καταστεί σαφές το φαινόμενο του γλωσσικού σεξισμού, η αφετηρία της εν λόγω εργασίας είναι η θέση της γυναίκας στην κοινωνία, ενώ γίνονται αναφορές στη σχέση της γλώσσας με την κοινωνία και το φύλο και της γλώσσας με την εξουσία και τις ιδεολογίες. Ακολούθως εξηγούμε τη σημασία του φύλου, παραθέτοντας και την νέα οπτική του, αλλά και τη διάκριση κοινωνικού και βιολογικού φύλου. Ακόμη, σημειώνουμε τη διαφορετική γλωσσική συμπεριφορά των φύλων και την αιτιολογούμε, ενώ δε λείπουν οι προτάσεις για τη σταδιακή εξάλειψη του γλωσσικού σεξισμού. Όσον αφορά στο ερευνητικό κομμάτι, διεξάγουμε ποσοτική έρευνα, για την αριθμητική καταγραφή των περιπτώσεων γλωσσικού σεξισμού, και ποιοτική για την ερμηνεία αυτών, σημειώνοντας το αντίκτυπό τους κοινωνικά. Τέλος, καταλήγουμε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα, που απορρέουν από την έρευνα, και παραθέτουμε τις σκέψεις μας εν σχέσει με το φαινόμενο του γλωσσικού σεξισμού.____________________________________________________________________________________________________________________________In this paper we study in depth the textbook of Modern Greek Language of the 1st grade and the corresponding workbook, attempting to detect and reflect elements of linguistic sexism, the emergence and dominance of the masculine gender in language in general. At the same time, we document the deliberate absence or minimal presence of the feminine gender, as well as the attempts to overcome linguistic inequality. To make the phenomenon of linguistic sexism clear, the starting point of this paper is the position of women in society, and references are made to the relationship between language and society and gender and language and power and ideologies. We then explain the meaning of gender, citing both the new perspective on gender and the distinction between social and biological gender. Furthermore, we note the different linguistic behaviour of the sexes and give reasons for it, not forgetting the proposals for the gradual elimination of linguistic sexism. As for the research part, we conduct quantitative research, to quantify the number of cases of linguistic sexism, and qualitative research to interpret them, noting their impact socially. Finally, we come to specific conclusions, resulting from the research, and present our thoughts in relation to the phenomenon of linguistic sexism.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectγλώσσαen_US
dc.subjectφύλλοen_US
dc.subjectγλωσσικός σεξισμόςen_US
dc.subjectσχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectlinguistic sexismen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.titleΟ γλωσσικός σεξισμός στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α’ Γυμνασίουen_US
dc.title.alternativeLinguistic sexism in the textbook of Modern Greek Language of the first gradeen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record