Διερευνώντας τις Στάσεις των εκπαιδευτικών Προσχολικής εκπαίδευσης του Νομού Γρεβενών προς τα Αλλόγλωσσα παιδιά. Μια μελέτη περίπτωσης
Abstract
Η παρούσα εργασία διερευνά τις στάσεις των εκπαιδευτικών της Προσχολικής Εκπαίδευσης προς τα αλλόγλωσσα παιδιά στο Ν. Γρεβενών. Η έρευνα αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα, το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας στοχεύει στην καταγραφή των απόψεων τους, αναφορικά με την εμπειρία που κατέχουν στη διδασκαλία αλλόγλωσσων μαθητών καθώς και τις τεχνικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούν για την εκπαιδευτική ένταξη. Επίσης, στοχεύει στο να διαφανεί ο τρόπος διαφοροποιημένης διδασκαλίας αλλά και στην επικοινωνία που υπάρχει μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Το δείγμα της παρούσας εργασίας αποτελείται από 7 εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιλέχθηκαν με τη μέθοδο δειγματοληψία ευκολίας και οι ίδιοι εργάζονται στα Δημόσια Νηπιαγωγεία του Νομού.
Με τη βοήθεια του ερευνητικού εργαλείου της συνέντευξης απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικές με το θέμα χωρισμένες σε τρεις θεματικούς άξονες. Οι απαντήσεις απομαγνητοφωνήθηκαν ώστε να γίνει η σωστή συγκέντρωση και ανάλυση των δεδομένων. Τα δεδομένα αναλύθηκαν ποιοτικά. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως γενικά οι εκπαιδευτικοί (Νηπιαγωγοί) έχουν θετικές στάσεις προς τα αλλόγλωσσα παιδιά, κάνουν προσπάθειες στο να τα εντάξουν στο σχολικό περιβάλλον, αντιλαμβάνονται τις ανάγκες αυτών των μαθητών αλλά και την αναγκαιότητα εκμάθησης της ελληνικής. Επιβεβαιώνουν πως το έργο τους έχει γίνει δυσκολότερο σε σχέση με παλαιότερα, πριν την είσοδο των αλλόγλωσσων παιδιών στην εκπαίδευση. Επίσης, οι μέθοδοι και οι τεχνικές διδασκαλίας που χρησιμοποιούν ποικίλει καθώς δοκιμάζουν και προσεγγίζουν πολλούς μεθόδους που επί το πλείστων βασίζονται στις ανάγκες και στα ενδιαφέροντα των αλλόγλωσσων μαθητών τους. Τέλος, αναγνωρίζουν τις προσπάθειες που κάνουν και ενεργούν με τρόπο ώστε να βελτιώνονται προς το δύσκολο έργο της διδασκαλίας των αλλόγλωσσων παιδιών καθώς θεωρούν η κατάρτιση τους δεν επαρκεί και η στήριξη από την πολιτεία είναι ελλιπείς............................................................................................................................................................................................................................ This study focuses on the attitudes of the pre-school teachers towards foreign-language children in the region of Grevena. The research is a case study. Specifically, the research part of the study aims to record their views regarding their experience in teaching foreign language learners and the teaching techniques they use for educational integration. It also aims to show the way of differentiated teaching and the communication that exists between parents and teachers. The sample of this study consists of 7 teachers who were selected by convenience sampling method and they themselves work in the Public Kindergartens in the county. With the help of the interview research tool, they responded to questions related to the topic divided into three themes. The responses were transcribed in order to ensure proper data collection and analysis. The data were analysed qualitatively. The results showed that generally teachers (Kindergarten teachers) have positive attitudes towards foreign language children, they make efforts to integrate them into the school environment, they understand the needs of these students and the necessity of learning Greek; they confirm that their work has become more difficult than before, before the entry of foreign language children in education. Also, the teaching methods and techniques they use vary as they try and approach many methods mostly based on the needs and interests of their foreign language learners. Finally, they acknowledge the efforts they make and act in a way to improve towards the difficult task of teaching foreign language children as they feel their training is not sufficient and the support from the policy is lacking.