Οι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στους αλλόγλωσσους- δίγλωσσους μαθητές: Μία Μελέτη περίπτωσης στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης
View/ Open
Date
2024-09Author
Βούτση Μιχάλα, Ροδόπη
Voutsi Michala, Rodopi
Metadata
Show full item recordAbstract
Η έρευνα αυτή έχει ως θέμα της την εξέταση των στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι στους αλλόγλωσσους (δίγλωσσους) μαθητές, λαμβάνοντας ως μελέτη περίπτωσης το 10οΔημοτικό Σχολείο Κοζάνης. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων πραγματοποιήθηκε ένας συνδυασμός ποσοτικής έρευνας με ερωτηματολόγια καθώς και ποιοτική έρευνα μέσω συνεντεύξεων. Από την ποσοτική έρευνα αναδείχθηκε πως οι ερωτώμενοι πιστεύουν ότι τα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα δίνουν την ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίζουν διαφορετικούς πολιτισμούς και να καλλιεργήσουν σεβασμό προς αυτούς, καθώς και ότι επιλέγουν να εμπλέκουν τους δίγλωσσους μαθητές σε διαλόγους και παιχνίδια ρόλων αξιοποιώντας οπτικοακουστικά μέσα για τη διδασκαλία τους. Ακόμη, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν έλλειψη επαρκούς γνώσης, κατάρτισης, υποδομών και υποστηρικτικού υλικού, αλλά και πως όσο αυξάνεται η εργασιακή εμπειρία των ερωτώμενων, τόσο υψηλότερη είναι η συμφωνία τους ως προς το ότι τα πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα ενεργοποιούν μηχανισμούς σύγκρισης μεταξύ των μαθητών και δημιουργούν εντάσεις αυξάνοντας την ανομοιογένεια όσον αφορά τα γνωστικά αντικείμενα στην τάξη, καθώς και ότι χρησιμοποιούν αποκλειστικά την ελληνική γλώσσα κατά την διδασκαλία δίγλωσσων μαθητών. Από την ποιοτική έρευνα, διαπιστώθηκε μία ιδιαίτερα θετική στάση απέναντι στη συμπερίληψη και την αξιοποίηση της μητρικής γλώσσας στην διδασκαλία των δίγλωσσων μαθητών, αλλά και σημαντικά προβλήματα, όπως η αυστηρότητα των αναλυτικών προγραμμάτων, η έλλειψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και το πρόβλημα της επικοινωνίας. Ως προς τις τεχνικές διδασκαλίας, οι οποίες χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία σε δίγλωσσους μαθητές, αυτές διαπιστώθηκε πως περιλαμβάνουν την χρήση οπτικοακουστικού υλικού, την βιωματική μάθηση, τη χρήση της τεχνολογίας, καθώς και την ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων._________________________________________________________________________________________________________________________This study focuses on analyzing the perspectives of educators towards kids who are multilingual. The 10th Primary School of Kozani is used as a case study for this research. In order to address the research inquiries, a hybrid approach was employed, encompassing quantitative research utilizing questionnaires and qualitative research including interviews. The quantitative research findings indicate that the participants hold the belief that multicultural environments provide students with the chance to acquire knowledge about diverse cultures and foster admiration for them. Additionally, they opt to involve bilingual students in dialogues and role-plays, and employ audiovisual media as a teaching tool. In addition, teachers have reported a lack of adequate knowledge and training, infrastructure, and support materials. Moreover, as the respondents' work experience increases, they are more likely to agree that multicultural educational environments lead to the activation of mechanisms of comparison among students, resulting in increased tensions and heterogeneity in terms of subject matter in the classroom. Additionally, it was found that teachers exclusively use the Greek language for instruction. The qualitative research uncovered a highly favorable disposition towards including and utilizing the mother tongue in the education of bilingual students. However, it also identified notable challenges, including the rigidity of curricula, insufficient teacher preparation, and communication difficulties. The teaching strategies employed to instruct bilingual learners encompassed the utilization of multimedia materials, experiential learning, technology integration, and the cultivation of metacognitive abilities.