Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολάου, Σουζάννα Μαρία
dc.contributor.authorΠαπαζήσης, Χρήστος
dc.contributor.authorPapazisis, Hristos
dc.date.accessioned2025-01-16T10:25:18Z
dc.date.available2025-01-16T10:25:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5277
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη διερευνά την εργασιακή ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος στο επιστημονικό προσωπικό των ΚΕΔΑΣΥ χρησιμοποιώντας μία ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση. Στόχος της μελέτη είναι να προσδιορίσει τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης, εργασιακού στρες, τη συσχέτισή τους και προγνωστικούς παράγοντες του εργασιακού στρες. Χρησιμοποιήθηκε μια προσέγγιση συγχρονικής έρευνας με δείγμα 146 επιστημονικών εργαζομένων σε ΚΕΔΑΣΥ. Το ερωτηματολόγιο περιλάμβανε κλειστές ερωτήσεις σχετικά με την εργασιακή ικανοποίηση και το άγχος, με μια πιλοτική μελέτη που πραγματοποιήθηκε για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία. Η ανάλυση δεδομένων με χρήση του άλφα Cronbach έδειξε οριακή αποδοχή για την ικανοποίηση από την εργασία και ικανοποιητικά αποτελέσματα για το άγχος. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίπεδα ικανοποίησης από την εργασία πάνω από το μέσο όρο, με τον σεβασμό από τους συναδέλφους και τους ανωτέρους να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Το εργασιακό άγχος ήταν μέτριο, επηρεασμένο από τις ανησυχίες για τις ελλείψεις προσωπικού και τον όγκο εργασίας. Βρέθηκε αρνητική συσχέτιση μεταξύ εργασιακής ικανοποίησης και άγχους, με την εργασιακή ικανοποίηση και την εργασιακή κατάσταση να προβλέπουν τα επίπεδα εργασιακού άγχους. Η μελέτη υπογράμμισε τη σημασία ενός υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος, της συνεργασίας μεταξύ των συναδέλφων και της αποτελεσματικής ηγεσίας για την ενίσχυση της εργασιακής ικανοποίησης. Η αντιμετώπιση του εργασιακού άγχους και η προώθηση της εργασιακής ικανοποίησης θεωρήθηκαν ζωτικής σημασίας για τη βελτίωση της απόδοσης του προσωπικού και της οργανωτικής επιτυχίας.___________________________________________________________________________________________________________________The present study investigates job satisfaction and job stress in the scientific staff of KEDASY using a quantitative methodological approach. The aim of the study was to determine the levels of job satisfaction, job stress, their correlation and predictors of job stress. A cross-sectional survey approach was used with a sample of 146 scientific workers in KEDASY. The questionnaire included closed-ended questions on job satisfaction and stress, with a pilot study conducted to ensure reliability. Data analysis using Cronbach’s alpha showed marginal acceptance for job satisfaction and satisfactory results for stress. The results showed above average levels of job satisfaction, with respect from colleagues and superiors playing an important role. Work stress was moderate, influenced by concerns about staff shortages and workload. A negative correlation was found between job satisfaction and stress, with job satisfaction and job status predicting levels of job stress. The study highlighted the importance of a supportive work environment, cooperation between colleagues and effective leadership in enhancing job satisfaction. Addressing job stress and promoting job satisfaction were seen as vital to improving staff performance and organizational success.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεπαγγελματική ικανοποίησηen_US
dc.subjectεργασιακό άγχοςen_US
dc.subjectΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης)en_US
dc.subjectεπιστημονικό προσωπικόen_US
dc.subjectprofessional satisfactionen_US
dc.subjectwork stressen_US
dc.subjectcenter for interdisciplinary assessmenten_US
dc.subjectCounseling and Supporten_US
dc.subjectscientific staffen_US
dc.titleΗ επαγγελματική ικανοποίηση και το εργασιακό άγχος του επιστημονικού προσωπικού των ΚΕΔΑΣΥen_US
dc.title.alternativeThe professional satisfaction and work stress of the scientific staff of KEDASYen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record