Show simple item record

dc.contributor.advisorΤαμουτσέλης, Νικόλαος
dc.contributor.authorΝικολίτση, Φλωρένια
dc.contributor.authorNikolitsi, Florenia
dc.date.accessioned2025-01-17T12:21:56Z
dc.date.available2025-01-17T12:21:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5292
dc.description.abstractΗ τέχνη στη σημερινή εποχή αποτελεί ένα μέσοαπό το οποίο τα παιδιά στο νηπιαγωγείο μπορούν να έχουν πολλά οφέλη. Είτε με συστηματικόείτε με αυθόρμητο τρόπο, η τέχνη είναι μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική για τα παιδιά, δίνοντάς τους πολλές ευκαιρίες για ελεύθερη έκφραση, δημιουργία, συνεργασία και εξερεύνηση. Πολλοί μεγάλοι ζωγράφοι, αλλά και κινήματα, που αναπτύχθηκαν σε διάφορες εποχές, έχουν επηρεάσει τους τρόπους που προσεγγίζουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί την τέχνη, αλλά και τους τρόπους που διδάσκουν στα παιδιά γενικά για την τέχνη, τις τάσεις, αλλά και τα έργα μεγάλων ζωγράφων, όπως του W. Kandinsky. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας αναφέρεται στη ζωή του μεγάλου ζωγράφου, αλλά και αναλύεται η έννοια και τα βασικά χαρακτηριστικά του κινήματος του εξπρεσιονισμού και της αφηρημένης τέχνης, που τον επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναδεικνύεται το ρεύμα της Ρωσικής Πρωτοπορίας της εποχής εκείνης, ώστε να εστιάσουμε στις γενικότερες τάσεις, αλλά και στις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο κάνοντας λόγο για τις αλλαγές που έκαναν οι καλλιτέχνες ως προς τις πρακτικές ζωγραφικής στα έργα τους. Στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρεται γενικότερα το ΤΙ σήμαινε για το μεγάλο ζωγράφο το έργο τέχνης και ποια ήταν η σχέση του με αυτό. Επιπρόσθετα, αναλύονται μερικά από τα πιο γνωστά έργα του, που άφησαν εποχή, εξειδικεύοντας παράλληλα τις τεχνοτροπίες και τους συνδυασμούς που χρησιμοποίησε ο ίδιος σε καθένα από αυτά. Το τέταρτο κεφάλαιο εστιάζει σε εκπαιδευτικές πρακτικές που μπορούν να ακολουθηθούν στην εποχή μας στο σύγχρονο σχολείο, αλλά και να αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο τρόπο, εμπνεόμενοι από την τέχνη και τα έργα του μεγάλου αυτού ζωγράφου της Ρωσίας. Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρονται και κάποιες δραστηριότητες σχετικές με το έργο του Kandinsky, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς στο νηπιαγωγείο για να αρχίσουν τα παιδιά να εξοικειώνονται με θέματα τέχνης, έργα και τεχνοτροπίες. Συνοψίζοντας, στοτέλοςτηςεργασίας, εξάγονταικαιτασυμπεράσματα._________________________________________________________________________________________________________________________Nowadays, art is a means through which kindergarten children can have numerous benefits. Either systematically or spontaneously art is an interesting alternative for kids providing them with many opportunities for free expression, creation, co-operation and exploration. Most of the famous painters and art movements developed in various eras have influenced not only the way contemporary teachers approach art but also the methods through which they teach kids about art, its tendencies and works of art of greatest painters, such as W. Kandinsky. The first chapter of this paper refers to the painter’s life, the concept and the basic characteristics of expressionism and abstract art, as well, which had a great impact on him. The second chapter points out the Russian Innovation movement of that era and thus, general tendencies are concluded. What is more, the prevailing conditions of that time and the changes painters made regarding their practices in their artworks are mentioned. The third chapter analyses what the artwork meant for the great painter and how he was related with it. Additionally, some of his masterpieces that let their mark in art history are analyzed. At the same time, the combinations of techniques he used in each of them are referred. The fourth chapter focuses on educational practices which can be followed in our days at the modern school and which can be deployed in the most suitable way if teachers are inspired by the art and masterpieces of the Russian painter. Furthermore, in the same chapter, some activities related to Kandinsky’s work are mentioned; they can be used by kindergarten teachers in order for kids to familiarize themselves with art issues, works of art and techniques. Finally, the conclusions of the papers are drawn.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΕξπρεσιονισμόςen_US
dc.subjectW. Kandinskyen_US
dc.subjectδιάσημα έργα τουen_US
dc.subjectΡωσίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο σχολείοen_US
dc.subjectexpressionismen_US
dc.subjectW. Kandinskyen_US
dc.subjectfamous works of arten_US
dc.subjectRussiaen_US
dc.subjectEducational approaches to schoolen_US
dc.titleΡώσοιΚαλλιτέχνες – WassilyKandinsky. Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στο Νηπιαγωγείοen_US
dc.title.alternativeRussianartists – WassilyKandinsky. Educational approaches to Kindergartenen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record