Show simple item record

dc.contributor.authorΧραδέλλη, Ευτέρπη
dc.contributor.authorChradelli, Efterpi
dc.date.accessioned2025-01-17T13:55:09Z
dc.date.available2025-01-17T13:55:09Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5298
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στα Σχολεία του Δάσους, τα οποία αποτελούν ένα διαφορετικό και εξαίρετο εκπαιδευτικό πλαίσιο, ξεκινώντας από την βόρεια Ευρώπη. Η ενίσχυση της Περιβαλλοντικής Συνείδησης, η βελτίωση της σωματικής υγείας και των κοινωνικών δεξιοτήτων, η καλλιέργεια των εσωτερικών κινήτρων είναι μερικά από τα οφέλη που αποκομίζουν οι μαθητές των Σχολείων του Δάσους, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η καταγραφή των γνώσεων και των απόψεων Ελλήνων γονέων και νηπιαγωγών σχετικά με τα Σχολεία του Δάσους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου και οι συμμετέχοντες ήταν 217, από όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων οι 115 ήταν γονείς και οι υπόλοιποι 102 νηπιαγωγοί, που εργάζονται σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία της Ελλάδας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σημαντικά ποσοστά Ελλήνων νηπιαγωγών δεν γνώριζαν τι είναι τα Σχολεία του Δάσους (επιλογή «Όχι» 51%), τη φιλοσοφία λειτουργίας τους (επιλογές «Καθόλου» και «Λίγο» αθροιστικά 68%), και τις δεξιότητες που αποκομίζουν τα παιδιά κατά τη μεταφορά της μάθησης στο φυσικό περιβάλλον (επιλογές «Καθόλου» και «Λίγο» αθροιστικά 54%). Τα ποσοστά αυτά ήταν εξίσου μεγάλα στις απαντήσεις των γονέων, παρόλο που οι στάσεις και των δυο ομάδων (γονείς και νηπιαγωγοί) ήταν σχετικά θετικές, τόσο αναφορικά με την πρόθεση να φοιτήσει το δικό τους παιδί σε ένα Σχολείο του Δάσους (με συνολικό ποσοστό 89% να απαντάει θετικά), όσο και με τη δυνατότητα λειτουργίας ενός τέτοιου σχολείου στο ελληνικό πλαίσιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν μια ξεκάθαρη έλλειψη γνώσεων σχετικά με τη παιδαγωγική του δάσους και τη φιλοσοφία των σχολείων που ορίζουν τη λειτουργία τους σύμφωνα με τις αρχές της. Η παιδαγωγική του δάσους ενισχύει την θετική στάση απέναντι στην αειφόρο ανάπτυξη, γιατί αναδεικνύει συγκεκριμένα σημεία αναφοράς με σκοπό τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την ενίσχυση των δεξιοτήτων των μελλοντικών πολιτών.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________This research focuses on Forest Schools, which is a different and excellent educational context, starting from northern Europe. The strengthening of environmental awareness, the improvement of physical health and social skills, the cultivation of internal motivation are some of the benefits obtained by the students from Forest Schools, according to the literature. The purpose of this research is to demonstrate the knowledge and viewpoints from Greek parents and kindergarten teachers towards Forest Schools. The research was carried out through a questionnaire with 217 participants, from all over Greece, of which 115 were parents and the remaining 102 were kindergarten teachers, working in public and private kindergartens in Greece. According to the results, significant percentages of Greek kindergarten teachers did not know what Forest Schools are (option “No” 51%), their operating philosophy (options "Not at all" and "A little" totaling 68%), and the skills that the children gain when learning is transferred to the natural environment ("Not at all" and "A little" options totaling 54%). These percentages were equally large in parents' responses, even though the attitudes of both groups (parents and kindergarten teachers) were relatively positive, both regarding the intention to have their own child attending a Forest School (with a total percentage of 89% to answer positively), as well as with the possibility of operating such a school in the Greek context. The results of the survey record a clear lack of knowledge about forest pedagogy and the philosophy of schools that define their operation according to its principles. Forest pedagogy enhances the promotion of a positive viewpoint of sustainable development, because it highlights specific points of reference in order to improve the educational process and strengthen the skills of future citizens.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολεία του δάσουςen_US
dc.subjectπεριβαλλοντική συνείδησηen_US
dc.subjectπαιδαγωγική του δάσουςen_US
dc.subjectforest schoolsen_US
dc.subjectenvironmental awarenessen_US
dc.subjectforest pedagogyen_US
dc.titleΛειτουργία των νηπιαγωγείων του δάσους σε μια Μεσογειακή χώρα. Έρευνα σε νηπιαγωγούς και γονείςen_US
dc.title.alternativeOperation of forest schools in a Mediterranean country. Research on kindergarten teachers and parentsen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record