Show simple item record

dc.contributor.authorΝιώπα, Στέλλα
dc.contributor.authorNiopa, Stella
dc.date.accessioned2025-02-17T08:01:37Z
dc.date.available2025-02-17T08:01:37Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5436
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας έρευνας αποτελεί η μελέτη της εκπαιδευτικής ηγεσίας και του αισθήματος αυτοαποτελεσματικότητας του σχολικού διευθυντή/προϊστάμενου ως ηγέτη του εκπαιδευτικού οργανισμού. Η σχολική ηγεσία έχει συσχετιστεί με πολλούς παράγοντες, όπως η διαδικασία της μάθησης και οι επιδόσεις των μαθητών, ενώ μέσα στα χρόνια έχει διαφανεί η σχέση της με την οργάνωση της σχολικής μονάδας. Μέχρι σήμερα, έχουν αναπτυχθεί διάφορα μοντέλα ηγεσίας, που αναλύουν τους τρόπους διαχείρισης ενός οργανισμού και χρησιμοποιούνται μεμονωμένα ή συνδυαστικά στην εκπαίδευση. Ο ρόλος του διευθυντή, ως ηγέτη της σχολικής μονάδας, είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς πρέπει να είναι σε θέση να βελτιώνει τη σχολική λειτουργία με τη χρήση κατάλληλων πρακτικών. Σημαντικό στοιχείο του ρόλου του διευθυντή είναι το αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητάς του, το οποίο αφορά στην αντίληψη των ικανοτήτων του και της επάρκειας στον ρόλο του. Οι παραπάνω έννοιες μελετώνται στην παρούσα έρευνα με συνεντεύξεις έντεκα εν ενεργεία διευθυντών/προϊστάμενων δημόσιων σχολείων, οι οποίοι καταθέτουν τη δική τους εμπειρία σχετικά με το στυλ ηγεσίας που ακολουθούν, τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο του εκπαιδευτικού ηγέτη και το αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητάς τους κατά την εκπλήρωση αυτού του ρόλου. Όλα αυτά εξετάζονται υπό το πρίσμα της σύγχρονης ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για την εκπαίδευση_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________The object of this research is the study of educational leadership and the sense of self-efficacy of the school director as a leader of the educational organization. School leadership has been associated with many factors, such as the learning process and student performance, while over the years its relationship with the organization of the school unit has become clear. Until today, several leadership models have been developed, which analyze the ways of managing an organization and are used individually or in combination in education. The role of the principal, as the leader of the school unit, is particularly important, as he must be able to improve school functioning by using appropriate practices. An important element of the educational leader's role is his sense of self-efficacy, which refers to the perception of his abilities and adequacy in his role. The above concepts are studied in the present research by interviewing eleven working principals/superintendents of public schools, who report their own experience of the leadership style they follow, the characteristics and role of the educational leader, and their sense of self efficacy in fulfilling this role. All this is examined in the light of the modern greek educational reality and in accordance with the current legislative framework for education.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectηγεσίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτική ηγεσίαen_US
dc.subjectαυτοαποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectδιευθυντήςen_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjecteducational leadershipen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.subjectschool principalen_US
dc.titleΕκπαιδευτική ηγεσία και αυτοαποτελεσματικότητα του σχολικού διευθυντή/προϊστάμενουen_US
dc.title.alternativeEducational leadership and self-efficacy of school principal/superintendenten_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record