Show simple item record

dc.contributor.authorΜαρκάτου, Ευανθία
dc.contributor.authorMarkatou, Evanthia
dc.date.accessioned2025-02-17T08:38:28Z
dc.date.available2025-02-17T08:38:28Z
dc.date.issued2024-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5439
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωµατική εργασία διερευνά το φαινόµενο της κοινωνικής ανισότητας στα σχολεία, εστιάζοντας σε κοινωνικό πλαίσιο, όπου τα σχολεία διαδραµατίζουν ουσιαστικό ρόλο στον καθορισµό της κοινωνικής θέσης. Σε δίκαιες κοινωνίες, η αξιοκρατία θα έπρεπε ιδανικά να υπαγορεύει τις κοινωνικές ιεραρχίες, µε το εκπαιδευτικό επίπεδο να χρησιµεύει ως βασικός δείκτης των ικανοτήτων και της δυνητικής κοινωνικής τοποθέτησης του ατόµου. Ωστόσο, εκτεταµένες έρευνες αναδεικνύουν σηµαντικές αποκλίσεις στον τρόπο µε τον οποίο το κοινωνικό και οικονοµικό υπόβαθρο επηρεάζει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, ιδίως σε λιγότερο οικονοµικά ανεπτυγµένα έθνη. Η παρούσα µελέτη εµβαθύνει στη δυναµική της εκπαιδευτικής ανισότητας στο πλαίσιο της Ελλάδας, µε στόχο να διευκρινίσει πώς οι κοινωνικές και οικονοµικές ανισότητες επιδεινώνουν τα εκπαιδευτικά χάσµατα. Τα ερευνητικά ερωτήµατα αφορούν στον βαθµό τον οποίο αυτές οι ανισότητες επηρεάζουν τις επιδόσεις των µαθητών εντός των τάξεων, συµβάλλουν στον εκπαιδευτικό αποκλεισµό και κατά πόσο µεταβλητές όπως το φύλο, η οικονοµική κατάσταση ή η εθνικότητα επιτείνουν περαιτέρω τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Επιπλέον, η παρούσα διπλωµατική εργασία ενσωµατώνει συνεντεύξεις µε εκπαιδευτικούς τόσο από την πρωτοβάθµια, όσο και από τη δευτεροβάθµια εκπαίδευση στην Ελλάδα, µε στόχο να αποτυπωθεί από τις γνώσεις τους, το πώς αυτές οι ανισότητες εκδηλώνονται σε καθηµερινό εκπαιδευτικό περιβάλλον. Με τη διερεύνηση αυτών των διαστάσεων, επιχειρείται η συµβολή των ευρηµάτων της παρούσας µελέτης, στον ευρύτερο διάλογο σχετικά µε τα µέτρα πολιτικής και τις πρωτοβουλίες, που απαιτούνται, για την καταπολέµηση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και την προώθηση ενός εκπαιδευτικού συστήµατος χωρίς αποκλεισµούς, σύµφωνα µε τους παγκόσµιους στόχους βιώσιµης ανάπτυξης. Η µελέτη αυτή βασίζεται σε µια σύνθεση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και νέων εµπειρικών δεδοµένων, µε στόχο να προσφέρει γνώσεις σχετικά µε τα θεσµικά και οικονοµικά εµπόδια, που διαιωνίζουν την ανισότητα µεταξύ των γενεών και εµποδίζουν την εκπαιδευτική πρόοδο σε έθνη µεσαίου και χαµηλού εισοδήµατος.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________This thesis examines the critical issue of social inequality in schools, particularly focusing on nations where schools play a pivotal role in determining social standings based on individual merits rather than inherited wealth. In equitable societies, meritocracy should ideally dictate social hierarchies, with educational attainment serving as a key indicator of one's capabilities and potential social positioning. However, extensive research highlights significant discrepancies in how social and economic backgrounds influence educational opportunities, particularly in less economically developed nations. This study delves into the dynamics of educational inequality within the context of Greece, aiming to elucidate how social and economic disparities exacerbate educational gaps. The research questions address the extent to which these inequalities affect student performance within classrooms, contribute to educational exclusion, and whether variables such as gender, economic status, or ethnicity further compound educational disparities. To enhance the depth of understanding, this thesis incorporates interviews with educators from both primary and secondary levels of education in Greece, aiming to capture firsthand insights into how these inequalities manifest in everyday educational settings. By exploring these dimensions, this thesis aims to contribute to the broader discourse on policy measures and initiatives needed to combat educational inequality and foster a more inclusive educational system in line with global sustainable development goals. This work is underpinned by a synthesis of existing literature and new empirical data, aiming to offer insights into the institutional and economic barriers that perpetuate inequality across generations and hinder educational advancement in middle to low-income nations.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectανισότητεςen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectστόχοι βιώσιμης ανάπτυξηςen_US
dc.subjectinequalitiesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.titleΔιερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών σχετικά με τις ανισότητες στο καθημερινό εκπαιδευτικό περιβάλλονen_US
dc.title.alternativeInvestigating teachers' opinions about inequalities in the everyday educational environmenten_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record