Η εμπειρία του καταναλωτή στα καταστήματα λιανικής
Abstract
Η εργασία αυτή, πραγματεύεται την εμπειρία του καταναλωτή στα καταστήματα λιανικής. Αρχικά ορίζουμε την συμπεριφορά του καταναλωτή, διαχωρίζοντας τον ορθολογικό από τον συναισθηματικό καταναλωτή. Αναλύεται διεξοδικά η έννοια της συμπεριφοράς του καταναλωτή, εστιάζοντας στο ρόλο των συναισθημάτων και στους παράγοντες που οδηγούν τον καταναλωτή σε καταναλωτικές κι αγοραστικές ενέργειες. Έπειτα ακολουθεί η ηδονική κατανάλωση συνδέοντάς την με την εμπειρία και τη σημασία των βιωμάτων. Τι είναι εμπειρία; Ποιες είναι οι διαστάσεις, που την απαρτίζουν; Πώς μπορεί να επηρεάσει την συμπεριφορά του καταναλωτή; Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα έρχεται να δώσει η παρούσα εργασία, με το θεωρητικό της υπόβαθρο. Όσον αφορά το ερευνητικό υπόβαθρο της εργασίας, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση τόσο στις διαστάσεις της εμπειρίας όσο και στα χαρακτηριστικά του καταστήματος λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία. This paper addresses the consumer experience in retail stores. Initially, we define consumer behavior by distinguishing between the rational and emotional consumer. The concept of consumer behavior is thoroughly analyzed, focusing on the role of emotions and the factors that drive consumers toward consumption and purchasing actions. This is followed by an exploration of hedonic consumption, linking it to experience and the importance of lived experiences. What is experience? What are the dimensions that constitute it? How can it influence consumer behavior? This paper aims to answer all these questions through its theoretical background. Regarding the research basis of the paper, particular emphasis was placed on both the dimensions of experience and the characteristics of the store, taking specific demographic factors into account.
‘