Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαμαριανός, Ιωάννης
dc.contributor.authorΠετρόπουλος, Αθανάσιος
dc.contributor.authorPetropoulos, Athanasios
dc.date.accessioned2025-03-27T13:18:02Z
dc.date.available2025-03-27T13:18:02Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5600
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία, εξετάζει την αξιολόγηση των διευθυντών σχολικών μονάδων, εστιάζοντας στα κριτήρια και τις πρακτικές που καθορίζονται από τον νόμο 4823/2021. Ο νόμος αυτός, εισήγαγε αλλαγές, στη διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, δίνοντας έμφαση στην υπηρεσιακή συνέπεια, την επαγγελματική κατάρτιση και την ηγετική ικανότητα των διευθυντών. Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει, πώς αντιλαμβάνονται οι διευθυντές, τα νέα κριτήρια αξιολόγησης και πώς αυτά επηρεάζουν την εκπαιδευτική ποιότητα και τη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Η έρευνα βασίστηκε στη συλλογή δεδομένων μέσω συνεντεύξεων από 14 διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων, οι οποίοι αξιολογήθηκαν με τον νόμο 4823/2021 και κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήματα σχετικά με την κατανόηση του νόμου, την εφαρμογή των κριτηρίων αξιολόγησης και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Η ανάλυση των συνεντεύξεων, ανέδειξε τόσο την ανάγκη για ενίσχυση της διαφάνειας στη διαδικασία επιλογής, όσο και την επιθυμία για περισσότερη αυτονομία στη διαχείριση των σχολείων. Παράλληλα, έγινε επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών στελεχών, προκειμένου να εντοπιστούν οι βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στο ελληνικό πλαίσιο. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάστηκε η σημασία της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης των διευθυντών, καθώς και η ανάγκη για αντικειμενικά κριτήρια, που να αποτυπώνουν με σαφήνεια την αποδοτικότητα και την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Συμπερασματικά, η εργασία υποστηρίζει ότι η αξιολόγηση των διευθυντών, βάσει του νόμου 4823/2021, παρέχει μια βάση, για βελτίωση της διοίκησης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, προκύπτουν ορισμένες αδυναμίες, όπως το υπερβολικό ποσοστό, που έχει η βαρύτητα της συνέντευξης, η οποία ενδέχεται να επηρεάζει την αντικειμενικότητα της διαδικασίας. Τέλος, προτείνεται, η αναθεώρηση ορισμένων κριτηρίων και η ενίσχυση της επαγγελματικής ανάπτυξης των διευθυντών, προκειμένου να διασφαλιστεί, η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου και η διαφάνεια στην επιλογή των στελεχών. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-This thesis examines the evaluation of school principals, focusing on the criteria and practices established by Law 4823/2021. This law, introduced changes, in the evaluation process of education executives, emphasizing the service consistency, professional training and leadership ability, of principals. The aim of the research, was to investigate, how principals perceive, the new evaluation criteria and how they affect, the educational quality and management of school units. The research was based, on the collection of data, through interviews with 14 school principals, who were asked to answer questions about their understanding of the law, the application of the evaluation criteria and the challenges they face. The analysis of the interviews, highlighted both the need for increased transparency in the selection process and the desire for more autonomy in school management. At the same time, an overview of the relevant literature on the evaluation of educational staff was carried out, in order to identify the best practices, that can be applied in the Greek context. In this context, the importance of the continuous professional development of managers was examined, as well as the need for objective criteria that clearly reflect the efficiency and quality of the educational work. In conclusion, the paper argues that the evaluation of principals under Law 4823/2021, provides a basis for improving the administration and the educational process. However, some weaknesses arise, such as the excessive weight of the interview, which may affect the objectivity of the process. Finally, it is proposed to revise certain criteria and strengthen the professional development of managers, in order to ensure the effectiveness of the educational work and transparency, in the selection of executives.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΑξιολόγηση διευθυντώνen_US
dc.subjectΣχολείαen_US
dc.subjectΒ/θμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectνόμος 4823/2021en_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectEvaluation of managersen_US
dc.subjectSchoolsen_US
dc.subjectSecondary educationen_US
dc.subjectLaw 4823/2021en_US
dc.titleΑντιλήψεις και κίνητρα, διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την αξιολόγηση διευθυντών : Κριτήρια και πρακτικές σύμφωνα με τον νόμο 4823/2021en_US
dc.title.alternativePerceptions and incentives of secondary school principals for evaluating principals: criteria and practices according to legislation 4823/2021en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record