dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα έχει στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες
των εκπαιδευτικών σχετικά με τις πρακτικές αξιολόγησης στα Κέντρα Δημιουργικής
Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία στην Ελλάδα, εστιάζοντας στις επαγγελματικές
και συναισθηματικές τους επιπτώσεις. Η παρούσα ποιοτική έρευνα εξετάζει τέσσερα
βασικά ερευνητικά ερωτήματα: Ποιες είναι οι εμπειρίες και οι απόψεις των
εκπαιδευτικών σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές αξιολόγησης; Πώς η
αυτοαξιολόγηση και οι πρακτικές αξιολόγησης από ομοτίμους επηρεάζουν την
επαγγελματική τους εξέλιξη; Ποιες είναι οι ψυχολογικές και σχεσιακές επιπτώσεις
αυτών των διαδικασιών αξιολόγησης; Ποιες αλλαγές προτείνουν οι εκπαιδευτικοί για
τη βελτίωση του συστήματος αξιολόγησης; Ημιδομημένες συνεντεύξεις με 17
εκπαιδευτικούς από διαφορετικά επαγγελματικά υπόβαθρα παρείχαν πλούσιες γνώσεις
για τα δυνατά σημεία και τις προκλήσεις των υπαρχόντων συστημάτων. Τα ευρήματα
υπογραμμίζουν την ανάγκη για τυποποιημένα, διαφανή κριτήρια αξιολόγησης, συχνή
διαμορφωτική ανατροφοδότηση και προσαρμοσμένα προγράμματα κατάρτισης. Οι
συναισθηματικές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του στρες και του άγχους,
υπογραμμίζουν τη σημασία της καλλιέργειας μιας υποστηρικτικής κουλτούρας
αξιολόγησης. Αυτή η μελέτη συμβάλλει στην ανάπτυξη αποτελεσματικών πλαισίων
αξιολόγησης, προάγοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και
βελτιώνοντας την ποιότητα των υπηρεσιών για άτομα με αναπηρίες, ευθυγραμμίζοντας
με ευρύτερες προσπάθειες για την ενίσχυση της ένταξης και την επίτευξη δίκαιων,
βιώσιμων αναπτυξιακών στόχων.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-The present research aims to examine the current evaluation practices used by
educators working in Creative Employment Centers for People with Disabilities in
Greece, focusing on their psychological and professional implications. The present
qualitative research addresses four key research questions: What are the educators’
experiences and views of current evaluation practices? How do self-assessment and
peer evaluation practices affect their professional development? What are the
psychological and relational implications of these evaluation practices? What changes
do the educators suggest in order to improve the evaluation system? The survey
comprises 17 semi-structured interviews with educators from different professional
backgrounds and provides rich insights into the strengths and challenges of the existing
evaluation systems. The findings highlight the need for standardized, transparent
evaluation criteria, frequent formative feedback and tailored training programmes. The
emotional implications, including stress and anxiety, highlight the importance of
cultivating a supportive evaluation culture. This study contributes to the development
of effective evaluation frameworks, promoting the professional development of
educators and improving the quality of services for people with disabilities, aligning
with broader efforts to strengthen inclusion and achieve equitable, sustainable
development goals. | en_US |