Show simple item record

dc.contributor.authorΠουρνάζης, Νικόλαος
dc.contributor.authorPournazis, Nikolaos
dc.date.accessioned2025-03-27T15:30:12Z
dc.date.available2025-03-27T15:30:12Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5602
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα έχει στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών σχετικά με τις πρακτικές αξιολόγησης στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρία στην Ελλάδα, εστιάζοντας στις επαγγελματικές και συναισθηματικές τους επιπτώσεις. Η παρούσα ποιοτική έρευνα εξετάζει τέσσερα βασικά ερευνητικά ερωτήματα: Ποιες είναι οι εμπειρίες και οι απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις τρέχουσες πρακτικές αξιολόγησης; Πώς η αυτοαξιολόγηση και οι πρακτικές αξιολόγησης από ομοτίμους επηρεάζουν την επαγγελματική τους εξέλιξη; Ποιες είναι οι ψυχολογικές και σχεσιακές επιπτώσεις αυτών των διαδικασιών αξιολόγησης; Ποιες αλλαγές προτείνουν οι εκπαιδευτικοί για τη βελτίωση του συστήματος αξιολόγησης; Ημιδομημένες συνεντεύξεις με 17 εκπαιδευτικούς από διαφορετικά επαγγελματικά υπόβαθρα παρείχαν πλούσιες γνώσεις για τα δυνατά σημεία και τις προκλήσεις των υπαρχόντων συστημάτων. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για τυποποιημένα, διαφανή κριτήρια αξιολόγησης, συχνή διαμορφωτική ανατροφοδότηση και προσαρμοσμένα προγράμματα κατάρτισης. Οι συναισθηματικές επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του στρες και του άγχους, υπογραμμίζουν τη σημασία της καλλιέργειας μιας υποστηρικτικής κουλτούρας αξιολόγησης. Αυτή η μελέτη συμβάλλει στην ανάπτυξη αποτελεσματικών πλαισίων αξιολόγησης, προάγοντας την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και βελτιώνοντας την ποιότητα των υπηρεσιών για άτομα με αναπηρίες, ευθυγραμμίζοντας με ευρύτερες προσπάθειες για την ενίσχυση της ένταξης και την επίτευξη δίκαιων, βιώσιμων αναπτυξιακών στόχων.________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________-The present research aims to examine the current evaluation practices used by educators working in Creative Employment Centers for People with Disabilities in Greece, focusing on their psychological and professional implications. The present qualitative research addresses four key research questions: What are the educators’ experiences and views of current evaluation practices? How do self-assessment and peer evaluation practices affect their professional development? What are the psychological and relational implications of these evaluation practices? What changes do the educators suggest in order to improve the evaluation system? The survey comprises 17 semi-structured interviews with educators from different professional backgrounds and provides rich insights into the strengths and challenges of the existing evaluation systems. The findings highlight the need for standardized, transparent evaluation criteria, frequent formative feedback and tailored training programmes. The emotional implications, including stress and anxiety, highlight the importance of cultivating a supportive evaluation culture. This study contributes to the development of effective evaluation frameworks, promoting the professional development of educators and improving the quality of services for people with disabilities, aligning with broader efforts to strengthen inclusion and achieve equitable, sustainable development goals.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΠρακτικές Αξιολόγησηςen_US
dc.subjectΑυτοαξιολόγησηen_US
dc.subjectΑξιολόγηση από Ομοτίμουςen_US
dc.subjectΣυμπεριληπτική Εκπαίδευσηen_US
dc.subjectΚέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης για ΑμεΑ.en_US
dc.subjectEvaluation Practicesen_US
dc.subjectSelf-Assessmenten_US
dc.subjectPeer Evaluationen_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectCreative Employment Centers for People with Disabilitiesen_US
dc.titleΑπόψεις και εμπειρίες εκπαιδευτικών σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης σε Κέντρο Δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με αναπηρίαen_US
dc.title.alternativeTeachers' perspectives and experiences regarding assessment processes in a Centre of Creative Activities for people with disabilitiesen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record