dc.description.abstract | Η όλο και μεγαλύτερη αύξηση των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό
υπόβαθρο στις τάξεις, ανέδειξε την ανάγκη για ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στο σχολικό
περιβάλλον και προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να επωφελούνται όλα
ανεξαιρέτως τα παιδιά. Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να αναδείξει τις αντιλήψεις των φιλολόγων
που διδάσκουν στα γυμνάσια της Χίου, αναφορικά με την αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών
με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική έρευνα μέσω της χρήσης
ημιδομημένων συνεντεύξεων, στην οποία συμμετείχαν δεκαπέντε φιλόλογοι. Τα ερευνητικά
ερωτήματα αφορούσαν τις εμπειρίες των φιλολόγων σχετικά με την αξιολόγηση μαθητών και
μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο, τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι εν λόγω
εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία της
αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών αυτών και τις προτάσεις για αλλαγές που προτείνουν
οι ίδιοι για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών με
μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν τις
γλωσσικές δυσκολίες ως την κυριότερη αιτία δημιουργίας προκλήσεων, καθώς και ότι δεν
κατέχουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, κάτι που καθιστά δύσκολη την κατανόηση των
σχολικών μαθημάτων. Ακόμη, οι πολιτισμικές διαφορές είναι σε θέση να ασκήσουν σημαντική
επιρροή στην αξιολόγηση, ιδιαίτερα όταν τα παιδιά αυτά φέρνουν μαζί τους διαφορετικές
πεποιθήσεις σχετικά με την μάθηση και την αξιολόγηση, μέσω των διαφορετικών εμπειριών και
προσδοκιών που έχουν υιοθετήσει από το εκπαιδευτικό σύστημα, σημειώνοντας χαμηλότερες
επιδόσεις και υιοθετώντας αρνητικά συναισθήματα. Στην παρούσα έρευνα, οι
συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί πρότειναν ποικίλες στρατηγικές αντιμετώπισης των
προκλήσεων, με βασικότερη να αναδεικνύεται η ενίσχυση της γλωσσικής υποστήριξης των
μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο στα πλαίσια ενός
υποστηρικτικού περιβάλλοντος, όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί τόνισαν τη σημασία της διαφοροποίησης των διδακτικών και
αξιολογικών πρακτικών, περιλαμβάνοντας τη χρήση πολυτροπικών μέσων και εργαλείων που
ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών, κάνοντας χρήση οπτικών και
ακουστικών μέσων, καθώς και δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν τη συνεργατική μάθηση.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ The increasing number of students with immigrant backgrounds in the classrooms has
highlighted the need to integrate these children into the school environment and adapt the
educational process in order to benefit all children without exception. The present research aimed
to highlight the perceptions of the philologists who teach in the high schools of Chios, regarding
the evaluation of male and female students with an immigrant background. Qualitative research
was employed through the use of semi-structured interviews, involving fifteen philologists. The
research questions concerned the experiences of philologists regarding the assessment of
students with an immigrant background, the practices applied by these teachers for assessment,
the challenges they face during the process of assessing these students and the proposals for
changes that they propose to improve the teaching and assessment of students with an immigrant
background. Specifically, the teachers pointed out language difficulties as the main cause of
creating challenges, as well as that they do not have sufficient knowledge of the Greek language,
which makes it difficult to understand school lessons. Furthermore, cultural differences are able
to exert a significant influence on assessment, particularly when these children bring with them
different beliefs about learning and assessment, through the different experiences and
expectations they have adopted from the educational system, resulting in lower achievement. and
adopting negative emotions. In this research, the participating teachers proposed a variety of
strategies to deal with the challenges, the most basic of which is the strengthening of language
support for students with an immigrant background in the context of a supportive environment,
not only for the children, but also for the teachers. Finally, teachers emphasized the importance
of diversifying teaching and assessment practices, including the use of multimodal media and
tools that respond to children's needs and abilities, making use of visual and auditory media, as
well as activities that encourage cooperative learning | en_US |