Show simple item record

dc.contributor.advisorΠλιόγκου, Βασιλική
dc.contributor.authorΠετράκη, Κυριακή
dc.contributor.authorPetraki, Kyriaki
dc.date.accessioned2025-03-27T15:49:02Z
dc.date.available2025-03-27T15:49:02Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5603
dc.description.abstractΗ όλο και μεγαλύτερη αύξηση των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο στις τάξεις, ανέδειξε την ανάγκη για ενσωμάτωση των παιδιών αυτών στο σχολικό περιβάλλον και προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να επωφελούνται όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά. Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να αναδείξει τις αντιλήψεις των φιλολόγων που διδάσκουν στα γυμνάσια της Χίου, αναφορικά με την αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο. Χρησιμοποιήθηκε ποιοτική έρευνα μέσω της χρήσης ημιδομημένων συνεντεύξεων, στην οποία συμμετείχαν δεκαπέντε φιλόλογοι. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν τις εμπειρίες των φιλολόγων σχετικά με την αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο, τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι εν λόγω εκπαιδευτικοί για την αξιολόγηση, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών αυτών και τις προτάσεις για αλλαγές που προτείνουν οι ίδιοι για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ανέδειξαν τις γλωσσικές δυσκολίες ως την κυριότερη αιτία δημιουργίας προκλήσεων, καθώς και ότι δεν κατέχουν επαρκώς την ελληνική γλώσσα, κάτι που καθιστά δύσκολη την κατανόηση των σχολικών μαθημάτων. Ακόμη, οι πολιτισμικές διαφορές είναι σε θέση να ασκήσουν σημαντική επιρροή στην αξιολόγηση, ιδιαίτερα όταν τα παιδιά αυτά φέρνουν μαζί τους διαφορετικές πεποιθήσεις σχετικά με την μάθηση και την αξιολόγηση, μέσω των διαφορετικών εμπειριών και προσδοκιών που έχουν υιοθετήσει από το εκπαιδευτικό σύστημα, σημειώνοντας χαμηλότερες επιδόσεις και υιοθετώντας αρνητικά συναισθήματα. Στην παρούσα έρευνα, οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί πρότειναν ποικίλες στρατηγικές αντιμετώπισης των προκλήσεων, με βασικότερη να αναδεικνύεται η ενίσχυση της γλωσσικής υποστήριξης των μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο στα πλαίσια ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος, όχι μόνο για τα παιδιά, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί τόνισαν τη σημασία της διαφοροποίησης των διδακτικών και αξιολογικών πρακτικών, περιλαμβάνοντας τη χρήση πολυτροπικών μέσων και εργαλείων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών, κάνοντας χρήση οπτικών και ακουστικών μέσων, καθώς και δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν τη συνεργατική μάθηση.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ The increasing number of students with immigrant backgrounds in the classrooms has highlighted the need to integrate these children into the school environment and adapt the educational process in order to benefit all children without exception. The present research aimed to highlight the perceptions of the philologists who teach in the high schools of Chios, regarding the evaluation of male and female students with an immigrant background. Qualitative research was employed through the use of semi-structured interviews, involving fifteen philologists. The research questions concerned the experiences of philologists regarding the assessment of students with an immigrant background, the practices applied by these teachers for assessment, the challenges they face during the process of assessing these students and the proposals for changes that they propose to improve the teaching and assessment of students with an immigrant background. Specifically, the teachers pointed out language difficulties as the main cause of creating challenges, as well as that they do not have sufficient knowledge of the Greek language, which makes it difficult to understand school lessons. Furthermore, cultural differences are able to exert a significant influence on assessment, particularly when these children bring with them different beliefs about learning and assessment, through the different experiences and expectations they have adopted from the educational system, resulting in lower achievement. and adopting negative emotions. In this research, the participating teachers proposed a variety of strategies to deal with the challenges, the most basic of which is the strengthening of language support for students with an immigrant background in the context of a supportive environment, not only for the children, but also for the teachers. Finally, teachers emphasized the importance of diversifying teaching and assessment practices, including the use of multimodal media and tools that respond to children's needs and abilities, making use of visual and auditory media, as well as activities that encourage cooperative learningen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαξιολόγηση μαθητών/μαθητριώνen_US
dc.subjectμεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθροen_US
dc.subjectπρακτικές αξιολόγησης,en_US
dc.subjectσυμπερίληψη, διαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectstudent assessmenten_US
dc.subjectimmigrant backgrounden_US
dc.subjectassessment practicesen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.titleΗ αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών με μεταναστευτικό/προσφυγικό υπόβαθρο σύμφωνα με τις απόψεις φιλολόγων στα γυμνάσια της Χίουen_US
dc.title.alternativeEvaluation of students with an immigrant/ refugee backgroud according to the opinion of philologists in the high schools of Chiosen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record