Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΡόμπης, Αριστείδης
dc.contributor.authorRompis, Aristeidis
dc.date.accessioned2025-03-28T14:35:22Z
dc.date.available2025-03-28T14:35:22Z
dc.date.issued2025-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/5605
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας για την εκπαιδευτική αξιολόγηση τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα, έπειτα από μια μακροσκελή περίοδο δίχως εκπαιδευτική αξιολόγηση, εφαρμόστηκε το σχολικό έτος 2023 2024 η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του νομού Ηρακλείου, αναφορικά με τη διαδικασία αξιολόγησης που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του νόμου 4823/2021. Για την συλλογή των δεδομένων, αξιοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εξ’ αποστάσεως, βασισμένες σε 3 θεματικούς άξονες: α) γενικές απόψεις εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική αξιολόγηση, β) απόψεις εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση βάσει του νόμου 4823/2021, γ) απόψεις εκπαιδευτικών για την επίδραση της αξιολόγησης στις συναδελφικές σχέσεις καθώς και για τον ρόλο των συνδικαλιστικών οργάνων στην εφαρμογή της αξιολόγησης. Για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων, αξιοποιήθηκε η θεματική ανάλυση, βάσει της οποίας προέκυψαν 15 θέματα. Σε γενικές γραμμές, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί ναι μεν διάκεινται θετικά προς την αξιολόγηση, όμως εκφράζουν επιφυλάξεις για την αντικειμενικότητα και την αμεροληψία, τη γραφειοκρατία, τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λαμβάνει χώρα η αξιολόγηση καθώς και για τη χρονική διάρκεια αυτής. Μεταξύ των σημαντικότερων ευρημάτων συγκαταλέγεται και η πικρία που εξέφρασαν οι εκπαιδευτικοί για τον «αναγκασμό» να προχωρήσουν στην αξιολόγηση αλλά και την σύνδεσή της με την διαδικασία της μονιμοποίησης. Καταλήγοντας, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας αποτελούν σημαντική προσθήκη στην εγχώρια βιβλιογραφία ενώ παράλληλα αναδεικνύουν συγκεκριμένους τομείς και χαρακτηριστικά της αξιολόγησης (ν.4823/2021), τα οποία χρήζουν βελτίωσης.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________In recent years, there has been an increasing interest within the scientific community in educational assessment, both nationally and internationally. In Greece, following a prolonged period without systematic educational assessment, the individual evaluation of teachers was introduced during the 2023-2024 academic year. The present study aims to explore the perceptions of newly appointed teachers in the Heraklion regional unit regarding the evaluation process they underwent under the provisions of Law 4823/2021. Data collection was conducted through semi-structured interviews administered remotely, structured around three thematic axes: a) general perceptions of teachers regarding educational assessment, b) teachers' perspectives on the evaluation framework defined by Law 4823/2021, and c) teachers' views on the impact of evaluation on collegial relationships and the role of trade unions in the evaluation process. Thematic analysis was employed for data processing and interpretation, yielding 15 emergent themes. Overall, the findings suggest that although teachers exhibit a generally positive disposition towards evaluation, they articulate concerns related to the objectivity and impartiality of the process, bureaucratic constraints, the contextual conditions under which evaluation is conducted, and the duration of the process. Notably, a key finding pertains to the teachers' expressed dissatisfaction with the "compulsory" nature of the evaluation and its linkage to the tenure process. In conclusion, the findings of this study provide a significant contribution to the national literature while identifying specific dimensions and attributes of the evaluation process (Law 4823/2021) that warrant further improvement.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικό έργοen_US
dc.subjectατομική αξιολόγησηen_US
dc.subjectέργο του εκπαιδευτικούen_US
dc.subjectαναγκασμόςen_US
dc.subjectγραφειοκρατίαen_US
dc.subjecteducational worken_US
dc.subjectindividual assessmenten_US
dc.subjectteacher's worken_US
dc.subjectcompulsory evaluationen_US
dc.subjectbureaucratic challengesen_US
dc.titleΑξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών: Απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου για την υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του νόμου 4823/2021en_US
dc.title.alternativeTeachers work evaluation: opinions of primary education teachers in Heraclion prefecture respecting the individual evaluation of newly appointed teachers within the framework of law 4823/2021en_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record