Μία μουσικοκινητική μέθοδος μέσα από ένα παραμύθι και η χρήση του στο νηπιαγωγείο
Abstract
Η μουσική αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής και της δραστηριότητας του ανθρώπου και αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία τέχνης. Τον συνοδεύει σε κάθε στιγμή της ζωής του, από τη βρεφική ακόμη ηλικία, κατά την οποία έρχεται σε επαφή με το νανούρισμα της μητέρας. Πράγματι, οποιαδήποτε πτυχή της ανθρώπινης ζωής και αν εξετάσει κανείς, θα εντοπίσει μια άμεση σχέση με τη μουσική. Η μουσική έχει πολλαπλές μοναδικές ιδιότητες που την έχουν καταστήσει απαραίτητο κομμάτι της ζωής. Δημιουργεί συναισθήματα χαράς και ευφορίας, ηρεμεί και χαλαρώνει, βοηθά στη συγκέντρωση, αποσυμφορίζει το μυαλό και το κάνει να ταξιδέψει σε άλλα μέρη και άλλες εποχές. Τα έντονα συναισθήματα που προκαλεί η μουσική, εκφράζονται συνηθέστερα μέσα από τις κινήσεις του σώματος και πιο συγκεκριμένα, με τον χορό, ο οποίος αποτελεί και αυτός μια ξεχωριστή κατηγορία τέχνης. Η μουσική και ο χορός, πέραν από τη δεσπόζουσα θέση που έχουν στην καθημερινή ζωή και τις ειδικές περιστάσεις, έχουν πλέον και θέση στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου, ξεκινώντας μάλιστα από το Νηπιαγωγείο. Ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται οι δύο αυτές μορφές τέχνης για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς σκοπούς, είναι μέσω της Μουσικοκινητικής Αγωγής. Μέσα από τη Μουσικοκινητική Αγωγή, το παιδί μπορεί να αποκομίσει πληθώρα νέων γνώσεων και δεξιοτήτων, να χτίσει σχέσεις με τους συμμαθητές του και να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του. Προκειμένου οι σκοποί της Μουσικοκινητικής Αγωγής να επιτευχθούν, βέβαια, πρέπει να η εισαγωγή της στο πρόγραμμα να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη μέθοδο και να στηριχθεί πάνω σε κατάλληλες μουσικοκινητικές δραστηριότητες.