Η χρήση της κούκλας ως εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός διαθεματικού σχεδίου εργασίας στην Προσχολική εκπαίδευση
Abstract
Η εν λόγω εργασία ασχολείται με την απαραίτητη και σταθερή σχέση που πρέπει να κατέχει μια κούκλα κουκλοθέατρου στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται σαν παιδαγωγικό εργαλείο για τον εκπαιδευτικό. Στην παρούσα εργασία θα αποσαφηνιστεί η ανάγκη για την ύπαρξη της κούκλας στο χώρο του νηπιαγωγείου, αλλά και γιατί οι άνθρωποι έχουμε την προδιάθεση από την παιδική μας κιόλας ηλικία να αγαπάμε την κούκλα του κουκλοθέατρου ή οποιαδήποτε άλλης μορφής. Επιπλέον, στο τέταρτο κεφάλαιο θα παρουσιαστεί η ιστορία του Ελληνικού κουκλοθέατρου από την αρχαιότητα ως και σήμερα, τον τρόπο που λειτουργούσε το κουκλοθέατρο, πως λειτουργεί σήμερα και η σύγκριση των περιόδων άνθισης και παρακμής του καθώς και οι τύποι κούκλων κάθε κουκλοθέατρου. Το πέμπτο κεφάλαιο αναφέρετε στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΔΕΠΠΣ), ο χώρος του νηπιαγωγείου και η χρήση της κούκλας μέσα σε αυτό καθώς και ο ρόλος της θεατρικής αγωγής ως μαθησιακή περιοχή για τα νήπια. Επιπλέον, το επόμενο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και πως μέσα από την οπτικοποίησή τους οδηγούμαστε στην κατασκευή μιας κούκλας ή ακόμα και στην οργάνωση θεατρικής παράστασης. Στο αμέσως επόμενο κεφάλαιο παραθέτετε και το διδακτικό πακέτο για το ολοήμερο νηπιαγωγείο συστημένο από το Υπουργείο Παιδείας. Ενώ τέλος, η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την βιβλιογραφία για το συγκεκριμένο θέμα. This project pays attention to the necessary and firm relation a puppet doll should hold in the area of preschool education so as to be used as a teaching tool by the teacher. In this very project the need of the dolls existence in the nursery school area will be clarified, but also why humans have a natural aptitude for loving a puppet doll or other types of dolls from childhood. Furthermore, in the fourth chapter the history of the Greek puppet show from ancient times to present time, the way the puppet show functioned, how it works today, the comparison between the periods of its prosperity and decline and also the types of puppet dolls will be presented. The fifth chapter refers to the detailed study curriculum, the nursery school area and the use of the doll in it and also the role of theatrical education as a learning area for the infants. Moreover, the following chapter refers to the magical world of fairytales and how the visualization of fairytales leads to the making of a doll or even to the organization of a theatrical performance. The instructive packet for the day long nursery school recommended by the ministry of education is cited in the following chapter. Finally, the project concludes with the conclusions resulting from the bibliography about the specific theme.