Ο Αλμπάν και ο Ελλήν σε περιπέτειες: εκπαιδευτικό υλικό για διαπολιτισμική επίγνωση σε μαθητές Δ΄ Δημοτικού
Abstract
Σε αυτή την εργασία τονίζεται η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στη γλώσσα και στο πολιτισμό και στην διαπολιτισμική επίγνωση και επικοινωνία, που αποτελούν τις βασικές παραμέτρους τόσο για την προώθηση της επικοινωνίας όσο και για την αποδοχή της ετερότητας. Παράλληλα, μέσα από το προσδιορισμό των εννοιών του πολιτισμού, της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικότητας επιδιώκεται η ανάδειξη του περιεχομένου τους και η αποφυγή της ταύτισής τους. Ακόμα, δίνεται έμφαση στη διαμόρφωση της πολιτισμικής και της διαπολιτισμικής ταυτότητας και στη συμβολή της στην διαδικασία της κοινωνικοποίησης του ατόμου. Επισημαίνεται η αναγκαιότητα της διαπολιτισμικής ετοιμότητας για την αποτελεσματική διαχείριση της διαφορετικότητας μέσα στη σχολική τάξη και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν. Τέλος, σε παιδαγωγικό επίπεδο παρουσιάζονται πρακτικές για την ενίσχυση της διαπολιτισμικής επίγνωσης και επικοινωνίας αξιοποιώντας τόσο λεκτικά όσο και εξωλεκτικά στοιχεία αλλά και το κινητικό παιχνίδι. Ιn this study is underlined the relation developed between the language and the culture and the intercultural awareness and communication, that constitutes the basic parameters, so for the promotion of communication as for the acceptance of variation. At the same time, through the determination of concepts of culture, the multiculturalism and interculturalism aim to the highlighting of their content and the avoidance of their identification. Moreover, emphasized the configuration of the cultural and cross-cultural identity and her contribution in the process of socialization of individual. It is pointed out the necessity of cross-cultural readiness for the effective management of diversity in the school order and the confrontation of problems that emerges. Finally, in pedagogic level are presented/ appear practices for the reinforcement of intercultural awareness and communication by using so verbal elements as extraneous elements and the movable game as well.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Διερεύνηση του βαθμού ετοιμότητας των εκπαιδευτικών και καταγραφή των απόψεων τους για την ένταξή προσφύγων μαθητών, στην σχολική τάξη
Σαμαρά, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-05)Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσουμε το βαθμό ετοιμότητας των εν’ ενεργεία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και την καταγραφή των απόψεων τους για την ένταξη των προσφύγων μαθητών στην σχολική τάξη. Η ... -
Γεια, ciao, hola: Όλοι οι μαθητές παίζουν και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα. Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ
Παπακυριάκου, Ευθυμία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ξένη, σε μαθητές με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Στόχος του υλικού είναι, αφενός, ... -
Διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές διαπολιτισμικής λογοτεχνίας των βαλκανικών λαών στην ελληνική εκπαίδευση
Λιθοξοϊδης, Στυλιανός (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2015)Μόνο και μόνο από τη στιγμή που μία ομάδα ανθρώπων κατάφερε να χαράξει μια κοινή πορεία στην ιστορία, δημιουργώντας μια κοινωνία ή γενικότερα ένα έθνος, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται από ...