Show simple item record

dc.contributor.advisorΙωάννης Μπέτσας
dc.contributor.authorΣκάρογλου, Σοφία
dc.date.accessioned2017-07-21T13:31:23Z
dc.date.available2017-07-21T13:31:23Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttp://dspace.uowm.gr:8080/xmlui/handle/123456789/699
dc.description.abstractΤα Αναγνωστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εκπαίδευση της νέας γενιάς και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση του οραματιζόμενου τύπου πολίτη σ’ όλη τη διάρκεια του 19ου και του 20ου αιώνα. Τα γλωσσικά εγχειρίδια παρουσιάζουν έντονες αλλαγές ανά τα χρόνια, ανάλογα με τι αντίστοιχες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν. Κατά τη διάρκεια των ταραγμένων χρόνων του Μεσοπολέμου, η Ελλάδα ήρθε αντιμέτωπη με πολλές αλλαγές οι οποίες είναι εμφανείς και μέσα από τα σχολικά βιβλία της περιόδου. Μεγάλοι λογοτέχνες και ποιητές της εποχής σε συνεργασία με σπουδαίους παιδαγωγούς, πραγματοποιούν το δύσκολο έργο της έκδοσης των σχολικών Αναγνωστικών. Η λήξη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η ρήξη της Μεγάλης Ιδέας και η μετέπειτα Μεταξική δικτατορία, στιγματίζουν τις δεκαετίες από το 1920 μέχρι και το 1940. Μέσα από την εργασία αυτή κύριο εγχείρημα είναι η μελέτη, αλλά και η αναγνώριση των Αναγνωστικών της περιόδου από λογοτεχνική και εκπαιδευτική άποψη. Σπουδαίοι Έλληνες λογοτέχνες και ποιητές της «Γενιάς του 30’» σκιαγραφούν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο το πλαίσιο με βάση το οποίο λειτουργεί μια ολόκληρη κοινωνία στα ταραγμένα χρόνια του ελληνικού μεσοπολέμου. The textbooks of the language-educational reform during the interwar period in Greece have contribute, in many cases, in the formation of a visionary type of citizen. Studying the differences of the textbooks throughout the years, it’s easy to identify the aspects of everyday life throughout a plurality of political, social and economic influence. Many great writers and poets of the 30s’ have contribute into publishing the textbooks for primary education. Using their art as a reflection of their reality, those artists have created an entire new artistic generation in Greek literature. But first, if we want to comprehend the educational and inventive value of those books, we must be aware of the political and social circumstances of the interwar period in Greece. The content of these books is being briefly presented and the way they correspond to the ethnic goals of that specific era is being examined. In addition, the generated questions coming from the identity of these books and the conformity of the writer towards the ethnocentrism fundamentals are discussed .en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectσχολικά εγχειρίδιαen_US
dc.subjectεκπαιδευτική μεταρρύθμισηen_US
dc.subjectμεσοπόλεμοςen_US
dc.subjectγλώσσαen_US
dc.subjectschool booksen_US
dc.subjecteducational changeen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectinterwar perioden_US
dc.titleΤα σχολικά εγχειρίδια της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κατά την περίοδο του μεσοπολέμουen_US
dc.typeOtheren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record