Απόψεις εθελοντών οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε δομές ειδικής αγωγής σχετικά με τον ρόλο τους και τα κίνητρα επίτευξης
Abstract
Ο εθελοντισμός είναι μια προσωπική πράξη των ανθρώπων οι οποίοι θέλουν να προσφέρουν χωρίς να λάβουν κάποια αμοιβή ή κάποιο αντάλλαγμα. Στην Ελλάδα ολοένα και περισσότερο αυξάνεται η συμμετοχή των πολιτών σε εθελοντικές ενώσεις . Κάποιες από αυτές βέβαια δεν έχουν την κατάλληλη στήριξη και την ανάπτυξη συγκριτικά με άλλες. Σε αυτές ανήκουν κυρίως όσες ασχολούνται με την ειδική αγωγή. Στα πλαίσια της εργασίας αυτής η έρευνα που έγινε αποσκοπεί στην αποτύπωση απόψεων εθελοντών που δραστηριοποιούνται σε δομές ειδικής αγωγής σχετικά με τον ρόλο τους και τα κίνητρα επίτευξης. Συγκεκριμένα ερευνήθηκαν τα προσωπικά και κοινωνικά κίνητρα, ο ρόλος και οι απόψεις των εθελοντών για την εθελοντική τους δράση και τέλος η επιλογή του χώρου της ειδικής αγωγής. Τα βασικά ευρήματα ήταν πως υπάρχουν προσωπικά και κοινωνικά οφέλη που λαμβάνουν οι εθελοντές κατά την διάρκεια της δράσης τους και υποκινούνται για την εθελοντική τους δράση από προσωπικές αξίες και αρχές.Volunteering is a personal act of people who want to offer without receiving any payment or consideration. In Greece, the participation of citizens in voluntary associations is increasing, but some of these associations do not have the proper support and development as opposed to others, including those dealing with special education. In the context of this work, the research aimed at capturing the views of volunteers working in special education structures on their role and motivation to achieve. Specifically, the personal and social motivations, the role and the opinions of the volunteers for their voluntary activities and the selection of the special education area were investigated. The main findings were that there are personal and social benefits that volunteers receive during their action and that they are also motivated for their voluntary action by personal values and principles.