Αναπαραστάσεις της αναπηρίας στα σχολικά εγχειρίδια της γλωσσικής διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Στόχος της παρούσης εργασίας είναι η ανίχνευση, η καταγραφή και η ανάδειξη των σχετικών με την αναπηρία ιδεολογικών μηνυμάτων, που περιέχονται στα γλωσσικά και οπτικά κείμενα των σχολικών εγχειριδίων της γλωσσικής διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εντοπίζονται όλες οι αναπαραστάσεις της αναπηρίας στα σχολικά βιβλία του μαθήματος της Γλώσσας και στη συνέχεια, αναλύονται οι διάφοροι γλωσσικοί και οπτικοί πόροι, μέσω της εφαρμογής των μεθόδων της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου και της Γραμματικής Οπτικού Κειμένου.The objective of this thesis is to detect, record and highlight the disability-related ideological messages contained in the language and visual texts of the school textbooks of language teaching in primary and secondary education. We identify all the disability representations in the official school books that support the teaching of the Greek language, and then we analyze the various linguistic and visual resources, through the application of Critical Discourse Analysis and Grammar of Visual Design