Το σχολικό θέατρο στη περίοδο του Μεσοπολέμου
Abstract
Η παρακάτω εργασία τείνει να μελετήσει τη φύση του σχολικού θεάτρου στα ταραγμένα χρόνια του Μεσοπολέμου (1923-1940). Εξετάζει σχολικά θεατρικά έργα τα μηνύματα, τα στοιχεία που προβάλλουν την κατάσταση της εποχής, αλλά και τα ίδια θεατρικά έργα, σχετικά με τη σύνθεση των διαλόγων, τη σκηνογραφία, την σκηνοθεσία και την ενδυματολογία του εκάστοτε έργου. Προσπαθεί να δοθεί μια διάσταση και μια ιδέα για το τι αντανακλούσαν τα σχολικά θεατρικά έργα της εποχής και τι αποτελούσαν οι σχολικές σκηνές για την ευρύτερη κοινωνία. Επίσης είναι εξίσου σημαντικός ο ρόλος του σχολικού θεάτρου απέναντι στα παιδιά, ως μέσο διδασκαλίας της τέχνης και του πολιτισμού, ως μέσο ψυχαγωγίας για το παιδί, αλλά και ως εργαλείο για την διεύρυνση των οριζόντων τους, της σκέψης, των δυνατοτήτων, της φαντασίας και της δημιουργικότητάς τους.
Abstract
The following paper aims to study the nature of school theater in the troubled years of the Interwar period in Greece (1923-1940). It examines theatrical plays with reference to the messages they transmitted, the elements that highlighted the state of the time, as well as the theatrical plays themselves regarding the composition of the dialogues, the stage design, the direction and the costumes of the respective work. The paper shows a dimension and an idea of what the school plays of this era reflected, and what the school scenes for the wider society were. Moreover, equally important is the role of school theater towards children, as a mean of teaching art and culture; entertainment for the child, but also as a tool for broadening their horizons, their thinking, their abilities, their imagination and their creativity.