Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΤερζίδης, Ευθύμιος
dc.date.accessioned2018-03-15T17:09:30Z
dc.date.available2018-03-15T17:09:30Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/921
dc.description.abstractΣτην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι αντιλήψεις και οι απόψεις των διευθυντών δημοτικών σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας σχετικά με το stress. Πιο συγκεκριμένα μέσω της εργασίας γίνεται μια προσπάθεια να προσεγγιστεί εννοιολογικά το stress, να διερευνηθούν οι αιτίες που το προκαλούν και ίσως επηρεάζουν το έργο των διευθυντών, να προσδιοριστούν οι όποιες επιπτώσεις του με πιθανά σωματικά ή ψυχολογικά συμπτώματα και να αναδυθούν διάφορες τεχνικές αντιμετώπισης του stress από τους διευθυντές. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι της εργασίας αξιοποιήθηκαν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις ως βασικό ερευνητικό εργαλείο, οι οποίες διεξήχθησαν με δώδεκα διευθυντές δημοτικών σχολείων κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι το εργασιακό stress ενυπάρχει ανάμεσα στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσουν για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του έργου που έχουν αναλάβει. Επίσης, οι αιτίες που προκαλούν stress είναι ποικίλες, όπως και οι επιπτώσεις του και συσχετίζονται άμεσα με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε διευθυντή. Και τέλος, αναδύθηκαν οι διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης και διαχείρισης του stress που χρησιμοποιούν οι διευθυντές και οι οποίοι τους βοηθούν να επιβιώνουν εργασιακά αλλά και να φέρνουν σε πέρας τα καθήκοντα που απορρέουν από το ρόλο τους. The present study aims to record the believes and views of primary school directors of Pella’s Regional Unit on stress. In particular, through this study, an attempt is made to conceptualize ‘stress’, to identify the reasons of causing it and which perhaps influence the directors’ actions, to determine its effects that cause possible physical or psychological symptoms and to record various techniques of dealing with stress from the part of the directors. In order to achieve the abovementioned objectives, semi-structured interviews were used as a basic instrument which were conducted with twelve primary school directors during the school year 2017-2018. The results of the study revealed that work-related stress exists among the school directors and determines to a large extent the routes they have to follow in order to meet the requirements of the tasks they undertake. Moreover, a variety of reasons that cause stress have been recorded, which are related to the individual characteristics of each director. Finally, different modes of managing stress from the part of the directors have been identified, which helped them to manage everything in the workplace but also to accomplish the tasks in relation to their role.en_US
dc.language.isoελληνικήen_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectstress διευθυντώνen_US
dc.subjectαιτίεςen_US
dc.subjectεπιπτώσειςen_US
dc.subjectμηχανισμοί αντιμετώπισηςen_US
dc.subjectdirectors' stressen_US
dc.subjectreasonsen_US
dc.subjectimpactsen_US
dc.subjectmanagerial strategiesen_US
dc.titleΤο stress στους διευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.typethesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record