• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Το stress στους διευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΡΖΙΔΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ.pdf (1.347Mb)
    Date
    2018-02
    Author
    Τερζίδης, Ευθύμιος
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Στην παρούσα έρευνα εξετάζονται οι αντιλήψεις και οι απόψεις των διευθυντών δημοτικών σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας σχετικά με το stress. Πιο συγκεκριμένα μέσω της εργασίας γίνεται μια προσπάθεια να προσεγγιστεί εννοιολογικά το stress, να διερευνηθούν οι αιτίες που το προκαλούν και ίσως επηρεάζουν το έργο των διευθυντών, να προσδιοριστούν οι όποιες επιπτώσεις του με πιθανά σωματικά ή ψυχολογικά συμπτώματα και να αναδυθούν διάφορες τεχνικές αντιμετώπισης του stress από τους διευθυντές. Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι της εργασίας αξιοποιήθηκαν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις ως βασικό ερευνητικό εργαλείο, οι οποίες διεξήχθησαν με δώδεκα διευθυντές δημοτικών σχολείων κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι το εργασιακό stress ενυπάρχει ανάμεσα στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τις διαδρομές που πρέπει να ακολουθήσουν για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του έργου που έχουν αναλάβει. Επίσης, οι αιτίες που προκαλούν stress είναι ποικίλες, όπως και οι επιπτώσεις του και συσχετίζονται άμεσα με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του κάθε διευθυντή. Και τέλος, αναδύθηκαν οι διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης και διαχείρισης του stress που χρησιμοποιούν οι διευθυντές και οι οποίοι τους βοηθούν να επιβιώνουν εργασιακά αλλά και να φέρνουν σε πέρας τα καθήκοντα που απορρέουν από το ρόλο τους. The present study aims to record the believes and views of primary school directors of Pella’s Regional Unit on stress. In particular, through this study, an attempt is made to conceptualize ‘stress’, to identify the reasons of causing it and which perhaps influence the directors’ actions, to determine its effects that cause possible physical or psychological symptoms and to record various techniques of dealing with stress from the part of the directors. In order to achieve the abovementioned objectives, semi-structured interviews were used as a basic instrument which were conducted with twelve primary school directors during the school year 2017-2018. The results of the study revealed that work-related stress exists among the school directors and determines to a large extent the routes they have to follow in order to meet the requirements of the tasks they undertake. Moreover, a variety of reasons that cause stress have been recorded, which are related to the individual characteristics of each director. Finally, different modes of managing stress from the part of the directors have been identified, which helped them to manage everything in the workplace but also to accomplish the tasks in relation to their role.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/921
    Collections
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV