Διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων στην περιφερειακή ενότητα Ημαθίας για τα συστήματα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης
Abstract
Η επιλογή των διευθυντικών/ηγετικών στελεχών της εκπαίδευσης αποτελεί βασική παράμετρο για τη βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού συστήματος. Το υψηλό επίπεδο κατάρτισης και το προφίλ των στελεχών κρίνονται ως μεγίστης σημασίας, για την οργάνωση και λειτουργία των σύγχρονων σχολικών μονάδων, αλλά και του εκπαιδευτικού συστήματος γενικότερα. Ο στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις και τις αντιλήψεις των εν ενεργεία διευθυντών/ντριών για τα κριτήρια επιλογής των Νόμων 4327/2015 και 4473/2017, το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων στη διαδικασία επιλογής με τα οποία κρίθηκαν στις δύο τελευταίες κρίσεις ως κατάλληλοι για τη διευθυντική θέση. Χρησιμοποιείται η μέθοδος της ποιοτικής έρευνας με την ημιδομημένη συνέντευξη και την ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Κατά την ερμηνεία των ευρημάτων καταγράφονται ως ένεστι οι απόψεις - προτάσεις των Διευθυντών/ντριών για την αλλαγή με στόχο τη δημιουργία ενός αξιοκρατικού, αποτελεσματικού και δικαιότερου αντικειμενικά συστήματος επιλογής διευθυντικών στελεχών εκπαίδευσης.
he selection of school managers/leaders constitutes a parameter that is instrumental in improving the function of schools and the educational system. High level training and the profile of managers are deemed to be of utmost importance when it comes to the organisation and operation of modern schools and the education system in general. This study aims to explore the viewpoints and perceptions of head teachers currently serving in Emathia, Greece, with reference to the criteria for school managers selection stipulated by Acts 4327/2015 and 4473/2017 as well as the role played by the teaching staff in the process of picking the new head teachers followed in the two recent promotions in Greek schools. The method of qualitative research based on semi-structured interviews and qualitative content analysis is employed. Findings are interpreted as the relevant opinions and suggestions of head teachers are recorded with a view to creating a meritocratic, valid, objective, fairer system for choosing/promoting teachers for/to the post of head teacher/school manager.