Η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης
Abstract
Τις τελευταίες δεκαετίες, η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών ερευνάται συστηματικά σε όλο τον κόσμο. Η εργασιακή ικανοποίηση επηρεάζεται από κοινωνικούς, οργανωτικούς και θεσμικούς παράγοντες και αποτελεί έναν σημαντικό δείκτη για την οικονομία και την κοινωνία στο σύνολό της. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εργασιακή τους ικανοποίηση, καθώς και οι παράγοντες της εργασίας τους που τους ικανοποιούν περισσότερο ή λιγότερο. Για τη συλλογή στοιχείων της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο ESI. Η έρευνα διενεργήθηκε τον Απρίλιο του 2018 σε δημοτικά σχολεία στους νομούς Καστοριάς και Κοζάνης. Ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν ηλεκτρονικά και το δείγμα αποτέλεσαν 161 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων, που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία. Συμπερασματικά, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δείχνουν αρκετά ικανοποιημένοι από την εργασία τους. Νιώθουν ιδιαίτερη ικανοποίηση από τον ρόλο τους, ενώ ικανοποιημένοι είναι και από τον διευθυντή, τους συναδέλφους και τους μαθητές τους. Αντίθετα, δυσαρεστημένοι δηλώνουν τόσο από τις οικονομικές απολαβές τους, όσο και από τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης και προαγωγής.
In recent decades, job satisfaction among teachers has been systematically researched around the world. Job satisfaction is influenced by social, organizational and institutional factors and is an important indicator for the economy and society as a whole. The purpose of the research is to explore the views of primary school teachers on their job satisfaction as well as the factors of their work that satisfy them to a greater or lesser extent. For the collection of survey data, the ESI questionnaire has been used. The survey was conducted in April 2018 in primary schools in the prefectures of Kastoria and Kozani. Questionnaires were distributed electronically and the sample consisted of 161 teachers of all branches working in elementary schools. In conclusion, Greek primary school teachers are quite satisfied with their work. They are particularly pleased with their role, and are also satisfied with their manager, colleagues and their students. On the contrary, they are dissatisfied with both their financial gains and the potential for professional development and promotion.