Μελέτη των αρχικών ιδεών μαθητών και φοιτητών παιδαγωγικού τμήματος για όψεις του περιεχομένου της νανοτεχνολογίας, μέγεθος και κλίμακα, προσκόλληση και υπερ-υδροφοβικότητα
Abstract
Στην παρούσα εργασία καταγράφονται οι αρχικές ιδέες των μαθητών του δημοτικού και των φοιτητών για το μέγεθος και κλίμακα, καθώς και την υπέρ–υδροφοβικότητα στο πέταλο του τριαντάφυλλου. Σύμφωνα με την περιορισμένη βιβλιογραφία, οι μαθητές και οι φοιτητές δυσκολεύονται να κατανοήσουν αυτά τα φαινόμενα. Στη συγκεκριμένη εργασία, μελετήσαμε την ικανότητα των μαθητών και των φοιτητών να εξηγήσουν το φαινόμενο της υπέρ–υδροφοβικότητας στο πέταλο του τριαντάφυλλου, να σειροθετούν αντικείμενα σύμφωνα με το μέγεθός τους στη μακροκλίμακα, μικροκλίμακα, νανοκλίμακα και στη ατομική κλίμακα και να ταξινομούν αντικείμενα στους τρεις κόσμους (μακρόκοσμος, μικρόκοσμος, νανόκοσμος). Το ερευνητικό εργαλείο ήταν ένα ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν τα ιδιαίτερα προβλήματα κατανόησης που έχουν οι δύο συγκεκριμένοι πληθυσμοί στις παραπάνω θεματικές.
In this essay, the initial ideas of primary student teachers and students about the size and scale, as well as the hyper-hydrophobicity in the petal of the rose are recorded. According to the limitative literature, this sample find difficult to understand these phenomenon. In this essay, we studied their ability: to explain (a) the phenomenon of hyper-hydrophobicity in the petal of the rose,(b) to order objects according to their size at the macro scale, micro scale, nanoscale and (c) atomic scale, and to classify the objects in the three worlds (macroworld, microworld, nanoworld), which seems to have made them quite difficult. The research tool was the questionnaire. The results of the research rival there specific difficulty of understand to previous thematic.