Browsing by Subject "history"
Now showing items 1-20 of 20
-
Ανάδειξη της τοπικής ιστορίας, μέσα από εκθέματα του μακεδονικού μουσείου Θεσσαλονίκης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-05)Ιστορία είναι η επιστήμη που μελετά το ανθρώπινο παρελθόν. Γενικά ιστορία καλείται η συστηματική μελέτη και έκθεση γεγονότων, τα οποία έγιναν στο παρελθόν και παρουσιάζουν επιστημονικό και κοινωνικό ενδιαφέρον. Οι επιστήμονες ... -
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017-09)Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να ανακαλύψουμε τις αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της Ιστορίας. Για την ανάδειξη των απόψεων των φοιτητών αξιοποιήθηκε η μέθοδος της συνέντευξης. ... -
Από τα Φάρασα της Καππαδοκίας στα Πετρανά Κοζάνης: ιστορική διαδρομή, γλώσσα και λαογραφικά στοιχεία, εκπαίδευση και οικονομία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Η θέση των Φαράσων βρισκόταν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Καππαδοκίας, στο ενδιάμεσο του Ταύρου και Αντιταύρου, μέσα σε ένα βαθύ φαράγγι. Διάφορες κοινότητες απαρτίζουν την περιοχή αυτή όπως το Ταστσί, το Πεσκαρντάς, ... -
Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης του ν. Πιερίας για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία, μνημεία και ιστορικούς χώρους για το μάθημα της ιστορίας: ποιοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022-06)Η συγκεκριμένη εργασία αφορά τη διερεύνηση αντιλήψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών Β/θμιας στο νομό Πιερίας για την αξιοποίηση ιστορικών χώρων, μνημείων και μουσείων στο μάθημα της Ιστορίας, στην ιστορική κατανόηση πιο ... -
Διαθεματική Προσέγγιση της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, Κινητικά Παιχνίδια/Δραστηριότητες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019-06)Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παροχή κινήτρων μάθησης για όλους τους μαθητές μιας τάξης, ακόμη και εκείνων που δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να συμμετέχουν στο μάθημα. Ειδικότερα, επιδιώκεται τα παιδιά, να ... -
Εκπαιδευτικά μοντέλα επιστημονικής σκέψης στα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΣΙ-ΠΕ) από το 2015 και μετά: το ελληνικό παράδειγμα και οι διεθνείς συνιστώσες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2023-06)Η διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από τα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας και επηρεάζεται από τις σύγχρονες αλλαγές στα εκπαιδευτικά συστήματα. Στην ... -
Η ''ταυτότητα'' Λιθόγλυπτων συμβόλων σε οικήματα στη Βεύη Φλώρινας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, 2022)Ένας από τους σημαντικότερους στόχους που καλείται να επιτύχει η σημερινή κοινωνία είναι η ανάδειξη και προστασία των ιδιαίτερων κτιρίων, εξαιτίας είτε του αρχιτεκτονικού κάλους τους, είτε της ιστορίας τους. Η διπλωματική ... -
Η τοπική ιστορία της κοινότητας Σίνδου κατά την περίοδο του 20ού αιώνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2022)Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον σημαντικό ρόλο της ιστορίας και ιδιαίτερα της τοπικής ιστορίας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, από τις μικρές ακόμη τάξεις του σχολείου, επιβάλλεται ... -
Η τοπική ιστορία της Πρέσπας και οι εκπαιδευτικές της εφαρμογές στην προσχολική ηλικία.- Το παράδειγμα της Πρέσπας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2018-09)Η παρούσα πτυχιακή εργασία, αναφέρεται στην σημασία της θέσης της Τοπικής Ιστορίας, η οποία συμβάλει στην διαμόρφωση της Γενικής Ιστορίας, στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του σχολείου. Όταν γίνεται λόγος για Τοπική Ιστορία, εννοείται ... -
Η τοπική ιστορία ως πολιτισμικό εργαλείο στην εκπαίδευση. Η περίπτωση των Δελφών
(2018)Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει πως μπορεί να γίνει μια διαδραστική διδασκαλία της τοπικής ιστορίας των Αρχαίων Δελφών, σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Σε παιδιά δηλαδή που ακόμα δεν έχουν ... -
Ιστορία και Πολιτισμός της Ίμερας του Πόντου μέσα από το αρχείο του Γρηγόριου Λευκόπουλου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα εργασία διερευνά μέσα από δύο βασικούς ερευνητικούς πυλώνες την Ιστορία και τον Πολιτισμό της Ιμέρας του ιστορικού Πόντου. Το χρονικό εύρος της έρευνας, η οποία στηρίχθηκε στο αρχειακό υλικό του Γερουσιαστή ... -
Ιστορία και τοπική ιστορία στο Νηπιαγωγείο. Θεωρητικά ζητήματα, μεθοδολογικά ερωτήματα και πρακτική εφαρμογή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-04)Η παρούσα εργασία έχει στόχο να εξετάσει τη θέση της ιστορίας και της τοπικής ιστορίας στην εκπαίδευση της πρώτης παιδικής ηλικίας. Η έρευνα στηρίχθηκε σε επίσημα κείμενα και αναλυτικά προγράμματα καθώς και σε άρθρα, βιβλία ... -
Ιστορία, εθνικές επέτειοι και εορτασμοί στην προσχολική εκπαίδευση- εκπαιδευτικές πρακτικές και προτάσεις
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020-06)Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας που υλοποίησα σε Νηπιαγωγεία του Νομού Φλώρινας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019-20. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα, η οποία ... -
Ιστορικές επιτελέσεις και εθνικές εορτές σε νηπιαγωγεία του Δήμου Αμσνταίου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Νηπιαγωγών, 2017)Οι σχολικές γιορτές αποτυπώνουν με τον πιο παραστατικό τρόπο το βαθμό εθνοκεντρισμού του εθνικού σχολικού συστήματος, αντανακλώντας τις αναπαραστάσεις με τις οποίες οι κοινωνίες αντιλαμβάνονται τα έθνη. Σ' αυτή τη διάσταση, ... -
Μυθολογία και ιστορική πραγματικότητα: έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών για την διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020-06)Η συγκεκριμένη εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις των μαθητών του Δημοτικού και συγκεκριμένα της Δ΄ Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, αναφορικά με διάκριση μύθου και ιστορικής πραγματικότητας. Στην αρχή έγινε μια εισαγωγή σχετικά με τον μύθο, ... -
Νεότερη ευρωπαϊκή Ιστορία και πόλεμοι: βιβλιογραφική αποδελτίωση των μεταφρασμένων έργων της Julia Kristeva Έθνη χωρίς εθνικισμό, Ξένοι μέσα στον εαυτό μας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2020)Στην μελέτη αυτή στοχεύουμε στην ιστορική θεματική ανάλυση δύο έργων της Julia Kristeva, (1988). Étrangers à nous-mêmes.Collection Folio essais (n° 156), Gallimard και (1993). Nations without nationalism. Extraits de Lettre ... -
Οι αναπαραστάσεις του εθνικού εαυτού και του εθνικού άλλου στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού της περιόδου 1975- 2019 μέσα από την περίπτωση της Επανάστασης του 1821
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2020)Το μάθημα της Ιστορίας στο σχολείο, διαχρονικά, αποτέλεσε το πεδίο παρεμβάσεων και απόπειρας ελέγχου της σχολικής γνώσης από τα σύγχρονα έθνη- κράτη στην προσπάθειά τους να διαμορφώσουν την εθνική ταυτότητα των νέων μελών ... -
Προγραμματισμός ρομπότ σε περιβάλλοντα μεικτής πραγματικότητας για την απόκτηση γεωγραφικών και ιστορικών γνώσεων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Η ενσωμάτωση των τεχνολογιών των ΤΠΕ στη διδασκαλία της ιστορίας και της γεωγραφίας μπορεί να προωθήσει την κριτική σκέψη και να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ απλής συσσώρευσης πληροφοριών και διερευνητικής και κριτικής ... -
Σημειωτική Ανάλυση του σχολικού εγχειριδίου της Γ΄ Γυμνασίου «Η Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία»
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, 2021)Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο: «Σημειωτική ανάλυση του σχολικού εγχειριδίου της Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου: ΄΄Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία΄΄ εκπονήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Επιστήμες της ... -
Σχολικό Θέατρο, Ιστορία & Κοινωνία: Ανάλυση Κειμένων κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική Περίοδο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2019)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της ιστορίας του θεάτρου και συγκεκριμένα του σχολικού θεάτρου μέσα από θεατρικά έργα, κατά το Μεσοπόλεμο και τη Μεταπολεμική περίοδο. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο ...