Χάρτινοι ήρωες-cartoons και διδακτική προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσουμε την εισαγωγή των χάρτινων ηρώων-Cartoons ως καινοτόμο διδακτικό εργαλείο στο Νηπιαγωγείο. Επίσης, γίνεται μια ιστορική αναδρομή στην εμφάνιση των animation και στα βασικά χαρακτηριστικά των χάρτινων ηρώων. Έπειτα, παρουσιάζονται οι διδακτικές προσεγγίσεις στο νηπιαγωγείο καθώς η χρήση των χάρτινων ηρώων από την εστίαση των μαθητών διαδραματίζει τις δικές τους αντιλήψεις περί αποδοχής ή απόρριψής της ανάλογα με τα μαθησιακά αποτελέσματα και το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν.
Παρουσιάζεται, ακόμα, η ιστορία και η συνεισφορά του Γουολτ Ντίσνευ στον κόσμο του animation. Αναφέρονται κάποιοι χάρτινοι ήρωωες όπως ο Μίκυ Μάους, ο Τεντεν, ο Λούκυ Λουκ, ο Αρκάς, ο Ποπάυ και ακολουθούν οι ανάλογες νοηματοδοτήσεις. Εξετάζεται, ακόμα, η αυτοεκτίμηση του εκπαιδευτικού κατά την εφαρμογή των χάρτινων ηρώων στο εκπαιδευτικό του έργο. Τέλος, εστιάζοντας στον Μίκυ Μάους ως κυρίαρχο διδακτικό εργαλείο, επιχειρήσαμε να δημιουργήσουμε ένα διδακτικό σενάριο, το οποίο κατά την εφαρμογή του στο Νηπιαγωγείο θεωρείται ότι θα μπορούσε να επιφέρει θετικά μαθησιακά αποτελέσματα.
The purpose of this paper is to study the introduction of cartoons as an innovative teaching
tool in kindergarten. There is also a historical retrospective look at the animation's
appearance and the basic characteristics of cartoons. Also there are presented the teaching
approaches in kindergarten and the use of cartoons from students' focus that show their
own notions of acceptance or rejection of depending on the learning outcomes and the
interest shown. Walt Disney's story and contribution to the world of animation are also
presented. References exist in some cartoons as Mickey Mouse, Tintin, Lucky Luke, Arkas,
Popeye followed by similar significations. The teacher's self-esteem in the application of
cartoon heroes in the construction of an educational project is also being examined. Finally,
focusing on the Mickey Mouse as the dominant teaching tool, we tried to create a teaching
scenario, which in the implementation of the Kindergarten considered that it could lead to
positive learning outcomes