dc.description.abstract | Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογούνται στη χώρα μας οι εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να αναλάβουν τη διεύθυνση μιας σχολικής μονάδας είναι η εκπαιδευτική και διοικητική προϋπηρεσία, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και η αποτίμηση της προσωπικότητας των υποψηφίων. Η βαρύτητα και ο τρόπος αποτίμησης των κριτηρίων, διαφοροποιούνται κάθε φορά που αλλάζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών επιλογής διευθυντών, κάποιοι από τους εν ενεργεία διευθυντές δεν επιλέγονται και πάλι, ενώ κάποιοι επιλέγονται ως διευθυντές, αλλά οδηγούνται σε αλλαγή σχολικής μονάδας, παρόλο που επιθυμία τους ήταν να παραμείνουν στη σχολική μονάδα στην οποία ήδη υπηρετούσαν ως διευθυντές. Κάτι ανάλογο συνέβη και στις επιλογές διευθυντών του 2017: διευθυντές που επελέγησαν το 2015, το 2017 επελέγησαν και πάλι ως διευθυντές , αλλά οδηγήθηκαν σε αλλαγή σχολικής μονάδας. Με βάση αυτό το κριτήριο έγινε η επιλογή των έντεκα διευθυντών της Ημαθίας, οι οποίοι και κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνά μας. Μια έρευνα που κατέγραψε τις απόψεις των συμμετεχόντων για τις επιλογές διευθυντών και κυρίως για τις δύο τελευταίες επιλογές (2015 και 2017), οι οποίες και παρουσίαζαν μια πολύ σημαντική διαφορά :αποτίμηση προσωπικότητας του υποψηφίου με ψηφοφορία του Συλλόγου Διδασκόντων (2015), επαναφορά της συνέντευξης (2017). Καταγράφηκαν επίσης οι προτάσεις τους για βελτίωση του συστήματος επιλογής. Η έρευνά μας στη συνέχεια επικεντρώθηκε στην αποτύπωση των σκέψεων, των συναισθημάτων και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετώπισαν την αλλαγή σχολικής μονάδας στην οποία οδηγήθηκαν, όπως επίσης στην αλλαγή των συναισθημάτων που υπήρξε μετά την πάροδο ενός έτους στη νέα σχολική μονάδα.
Για το ερευνητικό μέρος επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα, με την οποία έγινε η συλλογή δεδομένων μέσω ημιδομημένης συνέντευξης, λόγω της ευελιξίας που διαθέτει. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με θεματική ποιοτική ανάλυση. Στα κριτήρια επιλογής εκφράστηκαν επιφυλάξεις όσον αφορά την αντικειμενικότητα της συνέντευξης ( για το λόγο αυτό κατατέθηκαν προτάσεις για βελτίωσής της), κατατέθηκε πρόταση για αύξηση μοριοδότησης εκπαιδευτικής και διοικητικής προϋπηρεσίας, ενώ στη σύγκριση των δύο συστημάτων επιλογής (2015 και 2017) οι γνώμες διίστανται. Τα συναισθήματά τους ήταν έντονα αρνητικά μετά την αλλαγή σχολικής μονάδας, όλοι θεώρησαν ως αιτία αλλαγής σχολικής μονάδας εξωτερικό παράγοντα (μετρήσιμα ή συνέντευξη), ενώ υπήρξε μεταβολή συναισθημάτων σε αρκετούς συμμετέχοντες μετά την πάροδο ενός έτους στη νέα σχολική μονάδα.
Εvaluation criteria for teachers who will be assigned the leadership of a school unit are the educational and administrative experience, the scientific and pedagogical training and the assessment of candidates' personality. The significance and the method of evaluation criteria vary with any change in the leadership of the Ministry of Education. After the principals’ selection procedures have been completed, some of the current principals have not been selected again, while some other have been selected to other schools, although their wish was to remain in the school unit in which the had already served as school principals. This happened in the 2017 principal selections: principals selected in 2015, were selected again as principals in 2017 but were led to a change of school unit. Based on this criterion, eleven principals of school units in Imathia were selected and invited to participate in our research. The survey captured the participants’ views about the principals’ selections and especially about the last two procedures of selection (2015 and 2017), which presented a very important difference: candidate’s personality evaluation by the teaching staff (2015), resettlement of the interview (2017). Their suggestions for improving the selection system were also recorded. Our research then focused on capturing the thoughts, emotions and the way the participants faced the change of the school unit, as well as the change of feelings after one year in their new school unit.
As far the research part, qualitative research has been selected. Data were collected through a semi-structured interview because of its flexibility. The analysis of the data was made using the thematic qualitative analysis. Regarding the selection criteria, the participants expressed reservations about the objectivity of the interview process (therefore proposals for improvement have been made), proposals for an increase in grading of teaching and administrative experience were made, while as far as the comparison of the two selection systems (2015 and 2017) is concerned, opinions differ. Their feelings were strongly negative after changing school unit, all the participants considered an external factor (measurable or interview) as the cause of change school unit, while there has been emotional change in several participants after one year in their new school unit. | en_US |