Κοινωνικοοικονομική κατάσταση και σχολική επίδοση: μια μελέτη περίπτωσης
Abstract
Τις τελευταίες δεκαετίες, πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ταξικά χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένες επαγγελματικές κατηγορίες, όπως αυτές προκύπτουν από το επάγγελμα του πατέρα των υποψηφίων, έχουν αυξημένες πιθανότητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα κάποιες επαγγελματικές κατηγορίες υπερεκπροσωπούνται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στις σχολές υψηλής ζήτησης. Στην παρούσα εργασία γίνεται μια μελέτη περίπτωσης σε ένα πολύ μεγάλο λύκειο της Δυτικής Μακεδονίας σε βάθος δεκαετίας σε μια προσπάθεια να επαληθευτούν ή να διαψευστούν οι προηγούμενες έρευνες. Τα δεδομένα που συλλέξαμε και η ανάλυσή τους έρχονται να επιβεβαιώσουν τις προηγούμενες έρευνες, αφού και στην περίπτωσή μας, ορισμένες επαγγελματικές κατηγορίες έχουν αυξημένες πιθανότητες εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και υπερεκπροσωπούνται στις σχολές υψηλής ζήτησης. Several studies over the past decades have shown that admission to tertiary education has class characteristics. Several professional categories, as they are represented by the occupation of the father of the students, have increased admission probabilities and are overrepresented in the university population, especially in high demand schools. Our case study is about a large secondary school in the district of West Macedonia over a period of ten years. We’ve gathered data and analyzed them trying to see if the conclusions of the previous studies hold in our case as well. Indeed, our analysis shows that some professions have increased admission probabilities and are overrepresented in high demand schools.