Η διαμεσολάβηση ως μορφή επικοινωνίας στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού
Abstract
Η παρούσα εργασία, εστιάζει στο κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που τείνει να λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς και στον ρόλο της σχολικής διαμεσολάβησης που έχει ως στόχο να καταπολεμήσει το φαινόμενο αυτό. Υπάρχουν πολλοί μέθοδοι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας. Όπως διαπιστώνεται και στην εργασία αυτή, η διαδικασία της σχολικής διαμεσολάβησης, αποτελεί μία από τις πιο βασικές και αποτελεσματικές μεθόδους επικοινωνίας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Σκοπός λοιπόν της εργασίας, είναι να παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο η διαμεσολάβηση, και ειδικότερα η σχολική διαμεσολάβηση, μπορεί να συμβάλλει θετικά και να οδηγήσει στην εξάλειψη του φαινομένου της σχολικής βίας. Η εργασία αυτή, στηρίζεται σε βιβλιογραφικές αναφορές ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας που ενισχύονται συνεχώς, με σκοπό να καλυφθεί πλήρως όλο το φάσμα του φαινομένου. The present work, focuses on the social phenomenon of bullying, that is gradually and equally on school mediation as a form of communication in an attempt to adress the above mentioned phenomenon. There are plenty of approaches that could be followed to tackle school violence, As it is suggested, though, by this current work, school mediation is one of the most fundamental and effective communication approaches to handle bullying. The aim of this work, is to present the way that mediation, to be more specific school mediation, could beneficially contribute and lead to the elimination of such phenomena. This work is based on references that, both in Greek an International Literature, are continuously enriched in order to cover the wide range of this phenomenon.