Διερεύνηση των αντιλήψεων και των πρακτικών Διευθυντών πλειονοτικών δημοτικών σχολείων νομού Ξάνθης για τη Mειονοτική εκπαίδευση
Abstract
Με δεδομένο το γεγονός ότι στην πλειοψηφία των σχολείων της χώρας μας δημιουργούνται συνθήκες επαφής διαφόρων γλωσσών και πολιτισμών, προκλήθηκε η ανάγκη αλλαγής του τρόπου εργασίας των εκπαιδευτικών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις μιας σχολικής τάξης μικτής σύνθεσης. Η μειονοτική εκπαίδευση αποτελεί μια ιδιαίτερη συνθήκη της ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, αφορά τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και εμπεριέχει τόσο κοινωνικές όσο και πολιτικές διαστάσεις. Ωστόσο, πολλοί μειονοτικοί μαθητές επιλέγουν πλέον τα δημόσια σχολεία αντί του μειονοτικού σχολείου. Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων διευθυντών που εργάζονται σε πλειονοτικά σχολεία του Νομού Ξάνθης, αλλά έχουν εμπειρία και από μειονοτικά σχολεία, σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη μειονοτική εκπαίδευση και τις αντιφάσεις που τη χαρακτηρίζουν, τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται στα πλειονοτικά σχολεία και τις προτάσεις τους για βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης. Ως ερευνητική μέθοδος επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη σε οκτώ διευθυντές, οι οποίοι καλούνται σε καθημερινό επίπεδο να διαχειριστούν θέματα πολιτισμικής ετερότητας και διγλωσσίας και να εφαρμόσουν παιδαγωγικές στρατηγικές ενδυνάμωσης των μαθητών αυτών. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν την άνοιξη του έτους 2019.Given the fact that in the majority of the schools in our country has been created conditions of contact of different languages and cultures, it causes the need to change the way of teachers work in order to meet the new demands of a mixed school composition class. The minority education constitutes a particular treaty of Greek educational reality, concerns the
Muslim minority of Thrace and includes not only social but also political
dimensions. However, many students choose majority schools instead of
the minority school. The present research aims at studying the views of
headmasters who work in majority schools o Xanthi/Thrace, but they have
work experience in minority schools as well, about the legal framework
that exists in minority educational system and the controversies that
characterize it, the educational practices in their teaching in majority
schools and their suggestions for improving minority educational system.
The research method which has been chosen is semi structured interviews
to eight headmasters, who are called on a daily basis to manage issues of
cultural diversity and bilingualism and implement educational strategies
empowerment these students. These interviews took place in spring 2019.