Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντών - υποδιευθυντών των ΕΠΑΛ για τη λειτουργία του θεσμού της μαθητείας και τη συμβολή του διευθυντή στην υλοποίησή του
Abstract
Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η παρουσίαση της λειτουργίας του καινοτόμου θεσμού της μαθητείας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση μέσω των ΕΠΑΛ και η συμβολή του διευθυντή στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή του μέσα από την διερεύνηση των απόψεων των διευθυντικών και εκπαιδευτικών στελεχών.
Μετά την αναφορά στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τον θεσμό της μαθητείας, την παρουσίαση βασικών αρχών και μοντέλων της εκπαιδευτικής και ευρύτερης διοίκησης, αλλά και των χαρακτηριστικών των διευθυντών, που αναλαμβάνουν την διοίκηση του θεσμού της μαθητείας, επιχειρείται δε να σκιαγραφηθεί ο βαθμός αποτελεσματικότερης λειτουργίας με καινοτόμους μεθόδους διοίκησης, αλλά και ο τρόπος εισαγωγής του καινοτόμου αυτού θεσμού λαμβάνοντας υπόψη το ευρύτερο περιβάλλον, όπου λαμβάνει χώρα αυτή η καινοτομία μέσα από παρουσίαση των θετικών και αδύνατων σημείων, που εντοπίζονται από τους συμμετέχοντες στην έρευνα με την βοήθεια της σχετικής βιβλιογραφίας. The present research seeks to present the operation of the innovative institution of apprenticeship in technical vocational education (TVE) through EPAL and the contribution of the Director to the most effective implementation through the investigation of the views of the managerial and educational staff.
Following the reference to the current legislative framework for the institution of apprenticeship, the presentation of basic principles and models of the educational and broader administration, as well as the characteristics of the directors, who undertake the administration of the institution of apprenticeship, an attempt is made to outline the degree of effectiveness of the operation with innovative methods of administration, as well as the way of introducing this innovative institution taking into account the broader environment, where this innovation takes place through presentation of the positive and weak points, which are identified by the participants in the survey with the help of the relevant bibliography.