Το πρόγραμμα σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Οντάριο του Καναδά: Συγκριτική θεώρησή του με αντίστοιχα ελληνικά
Abstract
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μία συγκριτική προσέγγιση των προγραμμάτων σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας που ακολουθούνται στην επαρχία του Καναδά Οντάριο και στη χώρα μας. Ειδικότερα, το αντικείμενο μελέτης θα αποτελέσουν, για την επαρχία Οντάριο, τα δύο αναθεωρημένα αναλυτικά προγράμματα διδασκαλίας της Αγγλικής γλώσσας, τα οποία εφαρμόζονται από τους εκπαιδευτικούς της επαρχίας από το 2007 στις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςˑ ενώ για την Ελλάδα, τα δύο προγράμματα σπουδών που συντάχθηκαν για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής γλώσσας το 2011, ένα για το Γυμνάσιο και ένα για την Α’ Λυκείου. Με την εν λόγω εργασία στοχεύουμε να αναδείξουμε τη γενικότερη φιλοσοφία που διέπει τη γλωσσική διδασκαλία σε δύο εκ βάθρων διαφορετικές κοινωνίες και να διαπιστώσουμε τα διαφοροποιητικά τους στοιχεία. Τα ευρήματα αυτής της μικρής έρευνας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αναπάντεχα και μη αναμενόμενα. Ανατρέπουν πιθανές κοινές αντιλήψεις, ενώ ταυτόχρονα αναδύουν νέα ζητήματα και μας οδηγούν σε νέους προβληματισμούς. In this study, a comparative approach of the Ontario, province of Canada, English curriculum and of the Modern Greek curriculum applied in Greece, is attempted. In particular, the subject of study will be, for the province of Ontario, the two revised English curricula studies, which have been applied by the provincial teachers since 2007 in secondary schools, and for Greece, the two-curriculum drafted for Greek language teaching in 2011, one for the Gymnasium and one for the 1st Lyceum. By this project, we aim to show off the general philosophy that governs language teaching in two deeply diverse societies and to find out their differences. The findings of this small research could be described surprising and unexpected. They overturn possible common beliefs, while at the same time, they raise new issues and lead us to new questionings.