Οι μαθητές της πλειονοτικής κουλτούρας μιλούν για μετανάστες και πρόσφυγες μαθητές: μια ποιοτική έρευνα σε μαθητές δημοτικού σχολείου
Abstract
Η παρούσα εργασία εξετάζει τις απόψεις μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πέμπτης και έκτης δημοτικού δύο χωριών του Νομού Φλώρινας. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει τις απόψεις της πλειονοτικής κουλτούρας απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες. Η εργασία αυτή στοχεύει: α) στο να καταγραφούν οι απόψεις των μαθητών της πλειονοτικής κουλτούρας για τους όρους «πρόσφυγας – μετανάστης», β) στο να αποτυπωθούν τα συναισθήματα των μαθητών της πλειονοτικής κουλτούρας για τους «πρόσφυγες – μετανάστες», γ) στο να καταγραφούν οι στάσεις των μαθητών απέναντι σε συμμαθητές από άλλο πολιτισμικό περιβάλλον, δ) στο να καταγραφούν οι προτιμήσεις των μαθητών για συνεργασία με συμμαθητές από άλλο πολιτισμικό περιβάλλον και ε) στο να αποτυπωθούν τα συναισθήματα των μαθητών όσον αφορά τον πρόσφυγα και τον μετανάστη μαθητή. Οι προαναφερθέντες στόχοι θα επιτευχθούν μέσα από την ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και την έρευνα που διενεργήθηκε από το σχολικό έτος 2019 - 2020, στην οποία συμμετείχαν 50 μαθητές Ε’ και Στ’ δημοτικού, μέσα από ημι -δομημένες συνεντεύξεις που αναλύθηκαν ποιοτικά. Τα αποτελέσματα τη έρευνας έδειξαν ότι ενώ οι μαθητές έχουν ακουστά για τους όρους πρόσφυγας και μετανάστης δυσκολεύονται αρκετά στο να θέσουν έναν ακριβή ορισμό. Σημαντικό εύρημα είναι ότι οι περισσότεροι Έλληνες μαθητές αισθάνονται ίσοι με τους συμμαθητές από άλλη χώρα και έχουν την ανάγκη να βοηθήσουν. Υπάρχει θετική στάση απέναντι στη χρήση της γλώσσας από τους συμμαθητές αλλά και στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας κυρίως λόγω συνεννόησης. Τέλος, οι περισσότεροι μαθητές δεν επιθυμούσαν να υπάρχει μια διαφορετική τάξη για τους συμμαθητές από άλλη χώρα.This paper examines the views of primary and secondary school students in two primary schools in two villages of the Prefecture of Florina. More specifically, it examines the views of the majority culture towards immigrants and refugees. This paper aims to: a) record the views of the students of the majority culture on the terms "refugee - immigrant", b) to capture the feelings of the students of the majority culture for the "refugees - immigrants", c) to students' attitudes towards classmates from another cultural environment are recorded, d) to record students' preferences for working with classmates from another cultural environment and e) to capture students' feelings about the refugee and immigrant student. The aforementioned goals will be achieved through the review of the existing literature and the survey conducted during the school year 2019 - 2020, in which 50 students of 5th and 6th grade participated, through semi-structured interviews that were analyzed qualitatively. The results of the research showed that while students have heard about the terms refugee and immigrant, they find it quite difficult to make an accurate definition. An important finding is that most Greek students feel equal to their classmates from another country and need help. There is a positive attitude towards the use of language by classmates but also about learning a foreign language mainly due to communication. Finally, most students did not want to have a different class for classmates from another country.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Βιωματική διδασκαλία μαθηματικών εννοιών σε μαθητές προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Η διδασκαλία της «Υπέρβασης της δεκάδας» σε μαθητές Α’ Δημοτικού, μέσα από τεχνικές δραματικής τέχνης.
Πουλιτσίδου, Νιόβη Χριστίνα; Poulitsidou, Niovi Christina (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018)Είναι γνωστό, ότι η Τέχνη αποτελεί μέσο έκφρασης, αλλά και επικοινωνίας. Μέσα από διάφορες μορφές της, όπως ο χορός, η μουσική, το θέατρο και η ζωγραφική, ο άνθρωπος εκφράζει τα συναισθήματά του, με λεκτικά ή με μη λεκτικά ... -
Πολυπαιχνιδίσματα: οι μαθητές πρόσφυγες παίζουν και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα και εντάσσονται στο νέο πολιτισμό
Πατεράκη, Γεωργία (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)The current task completed my master desertation and its main purpose is the construction of educational material with intercultural character for the learning of Greek as a foreign language in pupils of young refugees, ... -
Πολιτισμός και εκπαίδευση: μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες
Μπαλανίκα, Ελένη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2018-05)Η άρρηκτη σχέση μεταξύ του Πολιτισμού και της Εκπαίδευσης φέρνει στο προσκήνιο την προσπάθεια αναζήτησης νέων τρόπων μέσω των οποίων ο Πολιτισμός στις διάφορες εκδοχές του θα μπορέσει να προσεγγίσει περισσότερες κοινωνικές ...