Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκη έβδομη Μπιενάλε σύγχρονης τέχνης
Abstract
Το συγκεκριμένο θέμα πτυχιακής εργασίας ερευνά την Έβδομη Μπιενάλε Σύγχρονης
Τέχνης, την οποία φιλοξένησε το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης τη χρονική
περίοδο 12.10.19 έως 16.2.20 με τίτλο «7η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης
Θεσσαλονίκης. ΣΤΑΣΗ». Σκοπός της εργασίας είναι η ανάλυση και ερμηνεία των
έργων που παρουσιάστηκαν στην έκθεση. Η φοιτήτρια/ερευνήτρια επισκέφτηκε το
μουσείο για την συλλογή και καταγραφή των έργων. Έπειτα, έγινε μία έρευνα για την
ιστορία της φωτογραφίας, για τα έργα και τους καλλιτέχνες της έκθεσης. Τα έργα
αναλύθηκαν ξεχωριστά σε σημειωτική καρτέλα ταξινόμησης ερευνητικού υλικού
κατά Μπαρτ. Στο τέλος της ανάλυσης κάθε έργου υπάρχει το ερμήνευμα, το οποίο
προκύπτει από τα στοιχεία της ανάλυσης και την παρατήρηση του έργου. Μετά από
αυτήν την έρευνα, η φοιτήτρια έκρινε ότι το συγκεκριμένο θέμα θεωρείται
κατάλληλο για να αξιοποιηθεί στο νηπιαγωγείο με εκπαιδευτικές δράσεις, που έχουν
στόχο την εξοικείωση των μικρών μαθητών στην τέχνη της φωτογραφίας. Οι
δραστηριότητες αυτές είναι απλές και κατανοητές. Δύο θεωρητικές περιγραφές
δραστηριοτήτων αναγράφονται στο τέλος της εργασίας και μπορούν να
πραγματοποιηθούν στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος. The present senior thesis delves into the 7th Biennale of Contemporary Art, which was
hosted in the Photography Museum of Thessaloniki with the title “7th Biennale of
Contemporary Art of Thessaloniki- STASIS” during the time period: 12/10/19-
16/2/20.
The aim of the present thesis is the analysis and the interpretation of the artworks
which were presented at the exhibition. We visited the museum for the collection and
the documentation of the artworks. Next, we study the history of photography, the
artworks and the artists of the exhibition.
The specific images were analyzed separately in a semiotic card for the classification
according to Barthes analysis. The semiotic analysis guide us to the proposal of the
educational activities which aim on pupils teaching of the photography art. These
activities are simple and understandable. At the end of this thesis, two theoretical
descriptions of them are presented and can be performed within the educational
program.