Η επίδραση της οικογένειας στη διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων στο σχολικό χώρο
Abstract
Η σύγχρονη εκπαιδευτική μονάδα καλείται σήμερα να επαναπροσδιορίσει το
ρόλο της στη νέα οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα, να παρακολουθήσει τις
εξελίξεις στους χώρους της τεχνολογίας, της πληροφορικής και των επικοινωνιών,
της δια βίου μάθησης και της νέας πολύ-πολιτισμικής πραγματικότητας. Η εύρυθμη
λειτουργία του εκπαιδευτικού οργανισμού αποτελεί έναν από τους κύριους
παράγοντες για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης. Κύριο σημείο στήριξης αυτής της
λειτουργίας αποτελούν και οι αρμονικές σχέσεις των εμπλεκόμενων στην
εκπαιδευτική διαδικασία φορέων. Ο ρόλος της επικοινωνίας στο κομμάτι αυτό είναι
ζωτικής σημασίας. Η επικοινωνία μαζί με τη συνεργασία και την οργάνωση του
σχολείου αποτελούν τους τρεις βασικούς παράγοντες για τη δημιουργία ενός θετικού
σχολικού κλίματος. Στην παρούσα έρευνα γίνεται μια γενική επισκόπηση των
προσεγγίσεων που αναφέρονται στην επικοινωνία, τη συνεργασία και των μορφών
αυτών μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων στις σχολικές μονάδες και
περιγράφεται το περιεχόμενο της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε σχολεία
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Κοζάνης. Στη συνέχεια αναλύονται τα
αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, η οποία αφορά την αντίληψη των
γονέων για την επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, την αντίληψη των εκπαιδευτικών
για τη συνεργασία τους με τους γονείς και το βαθμό δυνατότητας συνεργασίας που
δίνουν οι εκπαιδευτικοί στους γονείς. Στο πλαίσιο μιας γενικής συζήτησης
συγκρίνονται τα εν λόγω αποτελέσματα και των δύο ερωτηματολογίων. Nowadays, the modern educational unit is called to redefine its role to the new
financial and social reality and to watch the development in the fields of technology,
informatics and communications, lifelong learning and of the new multicultural
reality. The proper function of the educational system consists one of the main factors
for the provision of qualitative education. The key point in order to support this
function is the harmonic relationships of the people, who are, involved in the
10
educational process of providers. The role of communication in this part, is of vital
importance. Communication along with the collaboration and the organisation of the
school are consisting the three main factors for the creation of a positive academic
climate. In this research, there is a general overview of the approaches that refer to the
communication, the collaboration of those forms between the teachers and the parents
in educational environments and the context of the survey that was held in schools of
first degree education in the municipality of Kozani is also described. In addition, the
results of the survey that was accomplished is referring to the perception that parents
have about their communication with the teachers, the perception that teachers have
about their collaboration with the parents and to what extent the collaboration that
teachers offer to the parents can be succeeded, are further analysed. In the frame of a
general discussion, there is a detailed comparison of the results of both questionnaires.