• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Κίνητρα για την εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών και διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών

    Thumbnail
    View/Open
    Κολτσίδας Αθανάσιος.pdf (2.908Mb)
    Date
    2020
    Author
    Κολτσίδας, Αθανάσιος
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία διερεύνησε τα κίνητρα των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή εκπαιδευτικών καινοτομιών καθώς και τις αντιλήψεις τους γύρω από διαστάσεις της επαγγελματικής τους ταυτότητας όπως η εργασιακή ικανοποίηση, η επαγγελματική δέσμευση και η αυτοαποτελεσματικότητα. Τέλος, διερεύνησε τις συσχετίσεις μεταξύ των κινήτρων με τις διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας. Η έρευνα για τα κίνητρα των εκπαιδευτικών βασίστηκε στη θεωρία του αυτοπροσδιορισμού (self Determination Theory) των Deci και Ryan. Το δείγμα αποτελούνταν από εκατόν τριάντα εφτά (137) εκπαιδευτικούς της περιφερειακής ενότητας Κοζάνης κατά το σχολικό έτος 2020-21. Μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα παραπάνω, κωδικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν με τη βοήθεια της στατιστικής. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, διαπιστώνεται η πλήρης σχεδόν κυριαρχία των αυτόνομων (εσωτερικών) κινήτρων έναντι των ελεγχόμενων (εξωτερικών). Επίσης οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους, διακρίνονται με υψηλή δέσμευση για το επάγγελμα τους και έχουν υψηλή αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας. Όσον αφορά τη συσχέτιση των κινήτρων με τις διαστάσεις της επαγγελματικής ταυτότητας, φάνηκε πως τα αυτόνομα κίνητρα συνδέονται με υψηλή αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας, εργασιακής ικανοποίησης και επαγγελματικής δέσμευσης, ενώ τα ελεγχόμενα κίνητρα συνδέονται με μέτρια ή χαμηλή αίσθηση των τριών παραπάνω διαστάσεων. The present dissertation explored the motivations of teachers to implement educational innovations as well as their perceptions around dimensions of their professional identity such as job satisfaction, professional commitment and self-efficacy. Finally, he explored the correlations between motivations and the dimensions of professional identity. The research on teacher motivation was based on the self Determination Theory of Deci and Ryan. The sample consisted of one hundred and thirty seven (137) teachers of the Kozani regional unit during the school year 2020-21. Teachers' views on the above were studied, codified and analyzed with the help of statistics. Based on the results of the research, the almost complete dominance of autonomous (internal) motivations over the controlled (external) ones is ascertained. Teachers are also satisfied with their work, are distinguished by high commitment to their profession and have a high sense of self-efficacy. Regarding the correlation of motivation with the dimensions of professional identity, it seemed that autonomous motivation is associated with a high sense of self-efficacy, job satisfaction and professional commitment, while controlled motivation is associated with moderate or low sense of the above three dimensions.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1870
    Collections
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΠΜΣ «Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης - Εκπαιδευτική Ηγεσία»

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV