Browsing Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης by Issue Date
Now showing items 81-100 of 993
-
Αξιοποίηση ρομποτικού περιβάλλοντος για την προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού: Μία εφαρμογή του Οδόμετρου του Ήρωνα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστεί μια εκπαιδευτική παρέμβαση η οποία αναπτύχθηκε με τη βοήθεια του συστήματος εκπαιδευτικής ρομποτικής Lego Mindstorms με σκοπό τη γνωριμία των παιδιών με την ύπαρξη της αρχαίας ελληνικής ... -
Εκπαιδεύοντας μελλοντικούς εκπαιδευτικούς στον ομαδικό διδακτικό σχεδιασμό και στην αξιοποίηση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης για τη διδασκαλία περιβαλλοντικών θεμάτων
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σήμερα, η απαίτηση για την ύπαρξη πολιτών με περισσότερες γνώσεις και ικανότητες σε σχέση με το παρελθόν θεωρείται αναγκαία προϋπόθεση για την ικανοποιητική διαβίωση τους. Παράλληλα, η πληθώρα των περιβαλλοντικών ζητημάτων ... -
Η εργαλειακή χρήση του ποιητικού λόγου: έρευνα πάνω στα τεύχη του περιοδικού του Φ.Σ.Φ. "Ο Αριστοτέλης" (1957-1974)
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Σύμφωνα με την ανάλυση του Αλτουσέρ, η ποίηση εντάσσεται στον Πολιτιστικό Ιδεολογικό Μηχανισμό του Κράτους και αντανακλά την κυρίαρχη ιδεολογία, όπως αυτή διαμορφώνεται και εκπορεύεται από την άρχουσα αστική τάξη, με σκοπό ... -
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας στο Δημοτικό σχολείο
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) αποτελεί ένα διεπιστημονικό πεδίο, το οποίο επικεντρώνεται στο να μελετήσει και να εκμεταλλευτεί τις νέες ιδιότητες των υλικών, όταν αυτά αποκτήσουν μέγεθος στις διαστάσεις της νανοκλίμακας, ... -
Οι προσωπικές θεωρίες των υποψηφίων εκπαιδευτικών για το ρόλο του μαθητή στη μάθηση
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα έρευνα εξετάζει τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών για την παιδική ηλικία και τη συσχέτισή τους με τις παραδοσιακές και σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η έννοια της παιδικής ηλικίας μελετάται ως στάδιο ... -
Η αποκατάσταση των προσφύγων στις επαρχίες Κοζάνης και Πτολεμαΐδας κατά την περίοδο 1922-1937
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αποκατάστασης των προσφύγων, που ήρθαν στον Νομό Κοζάνης μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την περίοδο 1922-1937. Συγκεκριμένα, στην εισαγωγή παρουσιάζεται η ... -
Η επίδραση της τεχνολογίας στη λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μαθητών Ε' δημοτικού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2016-11)Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η χωρική ικανότητα και η λειτουργική κατανόηση του γεωμετρικού σχήματος μπορούν να βελτιωθούν με τη χρήση των κατάλληλων μέσων και δραστηριοτήτων. Σκοπός της έρευνας ήταν να διαπιστώσει εάν η ... -
Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) ως Φορείς Εισαγωγής και Εφαρμογής Καινοτόμων Δράσεων και Προγραμμάτων: Οι Απόψεις των Υπευθύνων Λειτουργίας των ΚΠΕ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα εργασία διεξήχθη με στόχο να συμβάλλει στη συζήτηση για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ως καινοτόμες δομές του δημόσιου εκπαιδευτικού μας συστήματος και σχετικά με τον χαρακτηρισμό τους ως φορείς ... -
Η Διδασκαλία του Λόγου και της Αναλογίας σε Μαθητές Στ' Δημοτικού με τη Χρήση ενός Ιστορικού Εργαλείου
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια γεωμετρική διδακτική προσέγγιση των Λόγων και Αναλογιών, σε 23 μαθητές Στ΄Δημοτικού, με τη βοήθεια των Μαθηματικών Χώρων Εργασίας και τη χρήση ενός ιστορικού ... -
Συμμετοχική Λήψη Αποφάσεων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς του Ν. Αττικής
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η λήψη αποφάσεων είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διοίκησης ως διαδικασία επιλογής μεταξύ εναλλακτικών τρόπων δράσης που αποβλέπει στη λύση προβλημάτων που έχουν σχέση με τους αντικειμενικούς σκοπούς ενός οργανισμού. Ο ... -
Διερεύνηση των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του έργου των διοικητικών υπαλλήλων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης: Η περίπτωση των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Ο δημόσιος τομέας δραστηριοποιείται σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που επηρεάζεται έντονα από τις τεχνολογικές, πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές. Η αποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα βασίζεται στον πολυτιμότερο ... -
Οι εμπορικές συναλλαγές της Τράπεζας Ανατολής με τη Δυτική Μακεδονία. Παράρτημα Μοναστηρίου
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017) -
Γνωρίζω την Ελλάδα και τις "γύρω" χώρες με την μέθοδο Digital Storytelling: Εκπαιδευτικό υλικό για την ελληνική ως ξένη γλώσσα
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της νέας σύγχρονης κοινωνίας, επηρεάζοντας όλους τους τομείς της καθημερινής ζωής, και φυσικά την εκπαίδευση. Οι απεριόριστες δυνατότητες που μας προσφέρουν, καθιστά ... -
Εκπαιδευτικός Δημοτικισμός - γλωσσική και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μέσα από την αλληλογραφία των Δημήτρη Γληνού, Αλέξανδρου Δελμούζου και Μανόλη Τριανταφυλλίδη (1910-1926)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017) -
Η Αξιοποίηση της μεθόδου CLIL στην δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση: καταγραφή των απόψεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών των ξένων γλωσσών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η πρόσφατη εφαρμογή της Ολοκληρωμένης Εκμάθησης Περιεχομένου και Γλώσσας (ΟΕΠΓ), ή όπως αναφέρεται στην ξενόγλωσση βιβλιογραφία της μεθόδου CLIL, στα πιλοτικά σχολεία της Ελλάδας, αλλά και η ευρεία εφαρμογή της στην Ευρώπη, ... -
Σχολικό κλίμα: ο ρόλος του στα κίνητρα των εκπαιδευτικών στην εργασία τους
(Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Παρόλο που οι συναισθηματικές ικανότητες των εκπαιδευτικών φαίνεται να έχουν σημαντική επίδραση στην κινητοποίηση στην εργασία τους (Brackett, et al., 2008), μόλις πρόσφατα αυτές άρχισαν να συμπεριλαμβάνονται στις έρευνες ... -
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης στο δημοτικό σχολείο. Μια περίπτωση έρευνας δράσης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Μια από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Στην κατεύθυνση αυτή έχει αναπτυχθεί το «κίνημα της κριτικής σκέψης», με σκοπό να ... -
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα στην ελληνοβλαχική κοινότητα της Βλάστης από το β' μισό του δεκάτου ενάτου αιώνα μέχρι και τον εικοστό αιώνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Η Βλάστη, αποτελεί ένα κατεξοχήν ορεινό οικισμό, που εντάσσεται στο νομό Κοζάνης. Αγκαλιάζεται από δύο μεγάλους ορεινούς όγκους του Σινιάτσικου ή Άσκιου και του Μουρικίου. Το υψόμετρο της αγγίζει τα 1240 μέτρα. Περιστοιχίζεται ... -
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών (2011) για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: ποιοτική και ποσοτική έρευνα
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» (2011) για τη διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας εφαρμόστηκε πιλοτικά σε κάποια σχολεία της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Δημοτικό και Γυμνάσιο) την τριετία 2011-2013 ενώ στην Α΄ Λυκείου έως ... -
Η επιρροή του ηγετικού στυλ και της προσωπικότητας των διευθυντών δημοτικής εκπαίδευσης στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2017)Στόχος της διεξαχθείσας έρευνας ήταν να διερευνήσει αν η προσωπικότητα και το ηγετικό στυλ του διευθυντή του δημοτικού σχολείου επηρεάζει το σχολικό κλίμα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 22 διευθυντές και 174 εκπαιδευτικοί ...