Διδασκαλία παραμυθιών και Κριτικός γραμματισμός στο νηπιαγωγείο
Date
2021-09Author
Κωνσταντινοπούλου, Αικατερίνη
Konstantinopoulou, Aikaterini
Metadata
Show full item recordAbstract
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία πρόκειται να αναφερθούμε αρχικά στην έννοια του γραμματισμού και
στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα είδη του. Ακολούθως θα αναπτύξουμε την ίδια έννοια από
την πλευρά της διδακτικής του χρησιμότητας.
Στην πορεία θα επιχειρήσουμε σύνδεση του λογοτεχνικού γραμματισμού με τον κριτικό
γραμματισμό και έπειτα θα μιλήσουμε για τη σημασία του λογοτεχνικού γραμματισμού στην
προσχολική εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή θα αναφερθούμε και στις αντίστοιχες εφαρμογές
του.
Στη συνέχεια θα μελετήσουμε την παιδική λογοτεχνία ως μέσο ανάπτυξης της γραφής και
της ανάγνωσης στην προσχολική εκπαίδευση. Δεν θα παραλείψουμε την αναφορά και στο
ρόλο των παραμυθιών στην προσχολική εκπαίδευση, όπως και αυτόν των κόμικς και των
χιουμοριστικών βιβλίων. Τέλος, θα παραθέσουμε τη δική μας διδακτική πρόταση με βάση
όλα τα παραπάνω.Abstract
In this paper we are going to first refer to the concept of literacy and then we will analyze its
types. Next, we will develop the same concept in terms of its didactic usefulness. In the
course we will try to connect literary literacy with critical literacy and then we will talk about
the importance of literary literacy in preschool education. At the same time, we will refer to
its respective applications.
Next, we will study children's literature as a means of developing writing and reading in
preschool education. We will not miss the reference to the role of fairy tales in preschool
education, as well as that of comics and humorous books. Finally, we will present our own
teaching proposal based on all the above.