Οι απόψεις των νηπιαγωγών για την καινοτόμα πιλοτική εισαγωγή των δράσεων «Εργαστήρια Δεξιοτήτων & δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα»
Abstract
Περίληψη
Η πιλοτική εισαγωγή των δράσεων «Εργαστήρια Δεξιοτήτων & δημιουργικής
ενασχόλησης των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα» στην προσχολική εκπαίδευση
της Ελλάδας (Ν.4692/2020) ως καινοτόμα δράση παρουσιάζει έντονο ερευνητικό
ενδιαφέρον. Πρωτίστως, για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς της προσχολικής
αγωγής, αλλά και γενικότερα για όλους που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την
εκπαιδευτική διαδικασία στο ελληνικό νηπιαγωγείο. Πέραν της βιβλιογραφικής
ανασκόπησης που επικεντρώνεται κυρίως στη θεματική της εκπαιδευτικής
καινοτομίας με προσδιοριστικούς παράγοντες αυτούς που ενέχονται στην επιτυχή
έκβασή της, στην αναφορά σε υφιστάμενα καινοτόμα προγράμματα αλλά και στην
παράθεση της φιλοσοφίας που διέπουν τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα στο
ελληνικό νηπιαγωγείο, προτάσσεται η ερευνητική προσπάθεια. Μια προσπάθεια
διερεύνησης των απόψεων των νηπιαγωγών για την εισαγωγή, εφαρμογή και
υλοποίηση των νέων δράσεων. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, ως κεντρική
αποτύπωση αποτελεί το αναδυόμενο προφίλ του εκπαιδευτικού που είναι δεκτικός
στην εισαγωγή, εφαρμογή και υλοποίηση των προαναφερόμενων δράσεων.
Ουσιαστικά, οι νεότεροι σε ηλικία εκπαιδευτικοί του δείγματος, με λιγότερα χρόνια
προϋπηρεσίας, με σπουδές πέραν των βασικών, καθώς και όσοι δηλώνουν ότι έχουν
παρακολουθήσει κι έχουν επιμορφωθεί στις εκπαιδευτικές καινοτόμες δράσεις, είναι
πιο δεκτικοί και στην εφαρμογή των δράσεων «Εργαστήρια Δεξιοτήτων &
δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με την Αγγλική γλώσσα».Abstract
Τhe pilot introduction of the actions «Skills Workshops & creative engagement of
students with the English language» in pre-school education in Greece (Law
4692/20120) as an innovative action is of intense research interest. Primarily for the
teachers of preschool education themselves, but also in general for all those who are
directly or indirectly involved in the educational process in the Greek kindergarten. In
addition to the bibliographic review that focuses mainly on the topic of educational
innovation with determinants those involved in its successful outcome, the reference
to existing innovative programs and the citation of the philosophy that governs
modern curricula in the Greek kindergarten, the effort is suggested. An attempt to
explore the views of kindergarten teachers on the introduction, implementation and
implementation of new actions. From the analysis of the results, as a central
impression is the emerging profile of the teacher who is receptive to the introduction,
implementation and implementation of the aforementioned actions. In fact, the
younger teachers of the sample, with less years of service, with studies beyond the
basic as well as those who state that they have attended, have been trained in
innovative educational activities, are more receptive to the implementation of actions
«Skills & Creative Workshops» English language students «.