Η θεραπευτική δύναμη της γραφής: προτεινόμενες δραστηριότητες δημιουργικής και εκφραστικής γραφής
View/ Open
Date
2021-09Author
Θεοδωροπούλου, Θεοδώρα
Theodoropoulou, Theodora
Metadata
Show full item recordAbstract
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η εργασία αυτή αφορά τα είδη της θεραπευτικής γραφής και τις μεθόδους τις οποίες χρησιμοποιούν με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων και των βαθύτερων σκέψεων του ατόμου. Μέσα από αυτά, φαίνεται πως το άτομο καλλιεργεί τις συγγραφικές του δεξιότητες καθώς επίσης έρχεται αντιμέτωπο με διάφορες ψυχικές διαταραχές και δυσλειτουργίες. Επιπλέον, αναφέρεται στην εσωτερική καλλιέργεια του ατόμου και την ψυχική του ανάπτυξη, τόσο σε προσωπικό, όσο και σε διαπροσωπικό επίπεδο. Στόχος της θεραπευτικής γραφής είναι η προσωπική ανάπτυξη και η επίλυση προσωπικών και απλών καθημερινών προβλημάτων. Η θεραπευτική γραφή χωρίζεται σε πέντε είδη: την θεραπευτική ποίηση, την ημερολογιακή θεραπεία, την αφηγηματική θεραπεία, την εκφραστική γραφή και τη βιβλιοθεραπεία. Όλες αυτές οι πρακτικές έχουν ως κοινό παρονομαστή τους τη δημιουργική γραφή, είτε είναι πρωτότυπη, από τον ίδιο τον ασθενή ή μαθητή, είτε χρησιμοποιείται η ήδη υπάρχουσα μέσα από βιβλία και ποιήματα. Στο τέλος της εργασίας αυτής παραθέτονται ορισμένες δραστηριότητες οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στα πλαίσια μια σχολικής τάξης.
ABSTRACT
This paper deals with the types of therapeutic writing and the methods they use in order to express the feelings and deeper thoughts of the individual. Through them, it seems that the person cultivates his writing skills as well as faces various mental disorders and dysfunctions. Furthermore, it refers to the internal cultivation of the individual and his/her mental development, both on a personal and interpersonal level. The aim of therapeutic writing is personal development and the solution of personal and simple everyday problems. Therapeutic writing is divided into five types: therapeutic poetry, journal therapy, narrative therapy, expressive writing and bibliotherapy. All these practices have as their common denominator creative writing, whether it is original, by the patient or student, or using existing writing from books and poems. At the end of this paper, some activities are listed which can be used in the context of a classroom.