Η αξιοποίηση της πολυτροπικότητας στο γλωσσικό μάθημα του γυμνασίου
View/ Open
Date
2018-05Author
Γρηγορίου, Χαρίκλεια
Grigoriou, Charikleia
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία μελετάται η έννοια του κριτικού και οπτικού γραμματισμού
και η έννοια της πολυτροπικότητας στα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής
Γλώσσας του Γυμνασίου. Αρχικά παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο, όπου
μελετώνται και αναλύονται οι προαναφερθείσες έννοιες, ενώ συνάμα μελετάται η
συνεισφορά της εικονογράφησης στη σχολική πραγματικότητα των μαθητών, καθώς
και η πολλαπλή λειτουργία των σχολικών εγχειριδίων. Στο ερευνητικό μέρος της
εργασίας έχουν επιλεχθεί ενότητες από τα σχολικά εγχειρίδια της Νεοελληνικής
Γλώσσας του Γυμνασίου, τα οποία φαίνεται ότι ανταποκρίνονται στις νέες έννοιες
του αναλυτικού προγράμματος, καθώς διατηρούν και προωθούν συνάμα ένα
σημαντικό επικοινωνιακό πλαίσιο, ενώ ανταποκρίνονται στα χαρακτηριστικά του
γραμματισμού.
.
.
.
In this paper it is studied the concept of critical and visual literacy and the concept of
multimodality in the school textbooks of Greek Language of High school. Initially,
the theoretical framework is presented, where the above concepts are studied and
analyzed, while the contribution of illustration to school reality, as well as are studied
the multiple operation of school textbooks. In the research part of current thesis,
modules from the Greek Language School textbooks are selected, which appear to
correspond to the new concepts of the curriculum, as they maintain and promote an
important communication framework while respond to the characteristics of literacy.